آیا تا به‌ حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بر روی بدنه اتوبوس تبلیغ انجام می‌شود؟ آیا این تبلیغات روی بدنه اتوبوس تاثیرگذار است؟ تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس چقدر است؟

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی است که به دلیل بازدهی فوق العاده آن هنوز در مرکز توجه قرار دارد. تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد. از انواع تبلیغات محیطی می توان به تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات ترانزیتی و تبلیغات روی اتوبوس اشاره کرد. تبلیغات اتوبوسی در میان انواع تبلیغات محیطی یکی از پربازده ترین و پربازدید ترین آن ها است. در ادامه قصد داریم در مورد تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس ها صحبت کنیم و مزایا، معایب، قیمت تبلیغات اتوبوسی و موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات اتوبوس از زمان‌های گذشته تاکنون در اکثر شهرها چه در ایران و چه در کل جهان انجام می‌شود، همچنین اثربخشی این تبلیغات را نمی‌توان نادیده گرفت، اکثر مردم هر روز برای خرید، رفتن به محل کار و یا حتی برای تفریح از منزل خود خارج می‌شوند و این تبلیغات اتوبوسی را مشاهده می‌کنند.

فهرست این مطلب

تبلیغات روی بدنه اتوبوس تا چه اندازه اثربخش است؟

امروزه با وجود زیاد شدن ماشین در خیابان‌ها و وجود ترافیک، باعث شده که سرنشینان خودرو نیز توجهشان به تبلیغات محیطی اتوبوس جلب شود و علاوه بر عابرین پیاده، رانندگان نیز این طراحی بدنه اتوبوس را مشاهده کنند.

اثربخشی این تبلیغات در شهرهای پر رفت‌وآمد خیلی زیاد است، مثلا تبلیغات اتوبوس در مشهد، به دلیل اینکه شهری مذهبی و توریستی می‌باشد، بهترین مکان برای تبلیغ کالا می‌باشد، چون تعداد افرادی که تبلیغات را در روز مشاهده می‌کنند، بسیار زیاد است.

هدف از تبلیغات روی بدنه اتوبوس

چند مورد از اثربخشی تبلیغات روی اتوبوس عبارتند از:

  • در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود: طبق تحقیقات انجام شده، تبلیغات روی بدنه اتوبوس حدود ۹۷ درصد در ذهن مخاطب از طریق یادآوری مداوم کسب و کار، ماندگار می‌شود. اتوبوس‌ها یک رسانه عالی برای تبلیغات هستند. با توجه به اندازه و عبور و مرور مداوم آن‌ها در سطح شهر، آگهی شما را می‌توان در سراسر شهرها مشاهده کرد.
  • تاثیرگذار بودن پیام: توجه به این نکته که پیام تبلیغاتی باید بر مخاطب تاثیرگذار باشد، باعث می‌شود، تبلیغ شما بازدهی مناسب را داشته باشد، تبلیغ روی اتوبوس به دلیل ابعاد بزرگ طراحی بدنه اتوبوس باعث دیده شدن در هر زاویه‌ای می‌شود و مانند یک بیلبورد بزرگ متحرک عمل می‌کند.
  • هدف از تبلیغات روی اتوبوس، ترغیب مخاطب به خرید محصول می‌باشد؛ پس نگران تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس نباشید زیرا بازدهی بالایی دارد.
Benefits-of-bus advertising

Benefits-of-bus advertising

مزایای تبلیغات روی بدنه اتوبوس چیست؟

  • اتوبوس‌ها، بین ۱۰ تا ۱۸ ساعت در روز و حداکثر هفت روز در هفته در جاده‌ها هستند.
  • اتوبوس‌ها، می‌توانند منطقه شما را به‌طور کامل پوشش دهند.
  • اتوبوس‌ها، پیام شما را به مناطق مسکونی می‌برند و جلوه بیلبورد تلفن‌همراه را به شهر می‌دهند.
  • اتوبوس‌ها تبلیغات را در معرض دید همگان از جمله خریداران، کارگران و دانشجویان و سایر رانندگان می‌گذارند. در نتیجه موجب افزایش مخاطبان می‌شود.
  • تبلیغات روی بدنه اتوبوس، این فرصت را به مخاطبان شما می‌دهند که بارها و بارها پیام شما را ببینند.
  • اتوبوس‌ها از نظر بصری اجتناب‌ناپذیر هستند. همچنین انسان به واسطه تبلیغات بصری جذب محیط می‌شود و می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.
  • تبلیغات بر روی اتوبوس، همانند یک بیلبورد بزرگ و متحرک است.

طراحی تبلیغ بر روی اتوبوس

ابعاد اتوبوس به شما فضای بیشتری را برای تبلیغ کردن می‌دهد، همان‌طور که می‌دانید هرچه سایز تبلیغ بزرگ‌تر باشد، اثربخشی و ماندگاری آن در ذهن‌ها بیشتر است، همچنین زودتر در معرض دید قرار می‌گیرد.

ابعاد اتوبوس در مقایسه با بیلبوردهای سطح شهر خیلی بزرگتر است و فضای تبلیغاتی بیشتری دارد، برای مثال هر اتوبوس فضایی معادل ۶۵ تا ۷۵ مترمربع دارد ولی بیلبوردها در سایز کوچک فضایی برابر با ۱۵ تا ۲۰ مترمربع و در سایز بزرگ تا ۳۵ مترمربع دارند.

Bus-advertising-tariff

Bus-advertising-tariff

تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس

تعرفه تبلیغات در شهر،  چه بر روی بیلبورد و چه تبلیغ اتوبوسی، بستگی به سایز فضای تبلیغاتی دارد، هرچه ابعاد بزرگتر باشد هزینه تبلیغات و برچسب‌های گرافیکی نیز بیشتر است.

تبلیغات بیلبورد ها اگر هم سه بعدی باشد، هزینه‌های زیادی را دربردارد، یکی از روش‌های ارزان تبلیغات در سطح شهر، تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس می‌باشد، همچنین تعرفه تبلیغات روی بدنه اتوبوس بستگی به ابعاد اتوبوس و تعداد برچسب‌های استفاده شده بر روی بدنه دارد.

تبلیغات روی بدنه اتوبوس شهری در اصفهان و مشهد و دیگر شهر ها

برخی از اعضای شورای شهر در اصفهان، مشهد, و …  بر این مورد معتقد هستند که وجود آگهی‌های تبلیغاتی بر روی شیشه اتوبوس موجب می‌شود که افراد داخل اتوبوس نتوانند فضای بیرون را مشاهده کنند، این عقیده تا حدودی درست می‌باشد، اما بهتر است به‌جای حذف این تبلیغات مؤثر برای دیده شدن محصولات، به فکر راه‌حل برای آن باشند، ضمن اینکه می‌توان برچسب‌های تبلیغاتی را فقط بر روی بدنه اتوبوس قرار دهند.

در نظر داشته باشید که تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس به نسبت بازدهی آن زیاد نیست. تبلیغات اتوبوس در اصفهان، تبلیغات اتوبوس یزد، تبلیغات اتوبوس مشهد، تبلیغات اتوبوس شیراز، تبلیغات اتوبوس شیراز، تبلیغات اتوبوس تهران و تمام شهرها با یکدیگر متفاوت است اما بازهی مناسب را دارند.

برگشت سرمایه در تبلیغات روی بدنه اتوبوس به چه میزان است؟

برگشت سرمایه در آگهی‌های روی اتوبوس، خیلی مؤثرتر و بهتر از روش‌های دیگر تبلیغاتی می‌باشد، همچنین بهتر است بر بدنه اتوبوس بیشتر کالاهای مصرفی تبلیغ شود، به این دلیل که اتوبوس در سطح شهر به صورت مکرر تردد دارد و باعث می‌شود افراد زیادی آن تبلیغ را مشاهده کنند. همچنین تاثیر تبلیغات اتوبوس در تهران و شهرهای بزرگ بیشتر است. در کل قیمت تبلیغات اتوبوس و تبلیغات بدنه اتوبوس به نسبت بازدهی ارزش دارد.

Important points-of-bus-advertising

Important points-of-bus-advertising

نکاتی که باید در تبلیغات روی بدنه اتوبوس به آن توجه کنیم

همان‌طور که می‌دانید مؤثرترین روش تبلیغات برای فروش کالا، تبلیغات محیطی می‌باشد، یکی از روش‌های تبلیغ محیطی، تبلیغ روی بدنه اتوبوس است، همچنین تبلیغ‌کنندگان باید نکاتی را در این‌باره رعایت کنند که عبارتند از:

  • توجه داشته باشیم تا جایی که ممکن است برچسب‌های تبلیغاتی دید افراد داخل اتوبوس را نگیرد.
  • در طراحی تبلیغات، خلاقیت داشته باشیم. تبلیغ نباید کسل‌کننده باشد.
  • سعی کنید به تبلیغ کالاهای مصرفی بپردازید تا تاثیر آن را بر خرید مصرف‌کننده مشاهده کنید.
  • برای ایجاد طرح‌های گرافیکی، این کار را به افراد متخصص بسپارید تا با طراحی زیبا،  جذابیت برای مخاطب را به همراه داشته باشد.

آنچه باید از تبلیغات روی بدنه اتوبوس بدانیم

طراحی بدنه اتوبوس از روش‌های ارزان وقدیمی است که سبب دیده ‌شدن محصول و به‌ طور کلی تبلیغ شما می‌شود، هچنین وجود این تبلیغات روی بدنه اتوبوس و در بدنه داخلی اتوبوس باعث می‌شود که افراد جذب محصول شوند.

به‌طور کلی نباید از تاثیر تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس غافل شوید زیرا این نوع تبلیغات نقش مهمی در به‌خاطر ماندن در ذهن افراد دارند و باعث اعتماد و جذب افراد به محصول تبلیغ شده می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس بستگی به مواردی نظیر، ابعاد تبلیغ و فضای در نظر گرفته شده برای آگهی و … دارد. اما به‌طور کلی هزینه تبلیغ بر روی اتوبوس خیلی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از تبلیغات بیلبوردی سطح شهر می‌باشد.

در این مقاله سعی شد شما را با تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس و تعرفه طراحی اتوبوس تبلیغات آشنا کنیم، امیدوارم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

اگر شما هم نیاز به تبلیغات محیطی بر روی بدنه اتوبوس یا تبلیغات بیلبوردی نیاز داشتید می توانید با کارشناسان ما در مبنا محتوا صحبت کنید , مشاوران ما در مبنا محتوا شما را راهنمایی خواهند کرد .

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *