تبلیغات محیطی

سلام دوست من؛ امیدوارم که حالت عالی باشد. در این مقاله از مبنا محتوا قصد داریم شما را با یک شیوه قدیمی و در عین حال تاثیر گذار از تبلیغات، به نام « تبلیغات محیطی چیست ؟ » آشنا کنیم . شاید حتی اسم آن را هم نشنیده باشید اما بیش تر از آن چه فکر کنید با آن برخورد داشته اید.

قبل از این که در مورد تبلیغات محیطی مفصلا صحبت کنیم و ریز و درشت آن را بررسی کنیم، بهتر است ببینیم که اصطلاح تبلیغات محیطی را تعریف کنیم.

در ادامه به مباحث زیر خواهیم پرداخت :

فهرست این مطلب

تبلیغات محیطی چیست؟

همه ما در سطح شهر بیلبورد ها، بنر ها و تابلو هایی را دیده ایم که قصد معرفی محصول یا خدماتی را به ما دارند. عده ای از آن ها می توانند ما را مجذوب خود کنند و تعدادی به دلیل نداشتن خلاقیت و محتوای جذاب نمی توانند بازدید زیادی جذب کنند.

در واقع تمام تبلیغاتی که ما به صورت فیزیکی در سطح شهر می بینیم تبلیغات محیطی هستند. به بیان بهتر تبلیغات محیطی به شیوه ای از تبلیغات گفته می شود که شما می توانید به وسیله آن وقتی مخاطبین شما در خارج از خانه هایشان هستند محصول خود را به آن ها معرفی کنید. همان طور که می دانید درصد زیادی از افراد ( خصوصا آقایان ) بیشتر وقت بیداری خود را در خارج از خانه سپری می کنند؛ بنا بر این شما می توانید با طراحی یک تبلیغات محیطی خلاقانه توجه تعداد زیادی از مخاطبین هدف و مشتریان بالقوه کسب و کارتان را به خود جلب کنید.

چرا تبلیغات محیطی؟

چرا تبلیغات محیطی؟

چرا تبلیغات محیطی؟

شاید از خود بپرسید که با وجود این همه روش تبلیغاتی در دنیای آنلاین مانند شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات بلاگری و… چرا باید تبلیغات محیطی را انتخاب کنم؟!

در جواب باید گفت که درست است که این روز ها همه فعالیت های انسان ها آنلاین و اینترنتی شده است و با وجود شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… تبلیغات آنلاین چندان تاثیر قابل توجهی روی کسب و کار شما خواهد گذاشت که شگفت زده می شوید، اما در میدان رقابت برای جذب مشتری کسی برنده است که در هر وادی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به کار بردن تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی در کنار هم چندین برابر سرمایه ای که صرف تبلیغات کرده اید را به شما بر میگرداند؛ هر چند که هر کدام از آن ها به تنهایی تا حد زیادی روی کسب و کار شما تاثیر گذار هستند.

جدا از این بحث شاید در تبلیغات اینترنتی حتی اگر شما خلاقیت و مهارت کافی برای تولید محتوا در فضای مجازی داشته باشید، کاربر این توانایی را دارد که از تبلیغ شما رد شود و یا نهایتا یک اپلیکیشن ضد تبلیغ روی دستگاه خود نصب کند، اما در تبلیغات محیطی اگر محتوای جذاب و خلاقانه ای داشته باشید کاربر حتی اگر بخواهد نیز نمی تواند شما را نادیده بگیرد. بنا بر این وقتی روشی را در اختیار دارید که با یک مقدار سرمایه متوسط می توانید چند برابر آن را به دست آورید چرا نباید از این فرصت استفاده کنید؟!

جدا از این موضوع اگر هدف خود از تبلیغات را میزان بازدید در نظر بگیریم می توانیم یک میانگین از آمار بازدید تبلیغات محیطی به دست آوریم.

به عنوان مثال یک بیلبورد که در اتوبان تهران – قم نصب شده است طبق آمار راهداری اتوبان تعداد عبور و مرور خودرو ها به طور روزانه :

در یک روز عادی : حدود ۱۲۰ هزار خودرو

دو روز پایانی هفته : ۱۶۰ هزار خودرو

در ایام تعطیلی و مناسبت ها : ۳۳۰ هزار خودرو از اتوبان عبور می کنند. اگر شما یک بیلبورد در محور رفت و یک بیلبورد در محور برگشت داشته باشید و بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید ( یعنی همه روز ها روز عادی باشند و از هر ماشین تنها یک نفر آگهی شما را ببیند ) طبق یک محاسبه ساده در طول یک ماه آگهی شما حدود ۳ میلیون بازدید خواهد خورد.

همین مثال ساده برای اثبات کار آمدی تبلیغات محیطی در کنار تبلیغات آنلاین کافی است.

مهم ترین هدف تبلیغات محیطی چیست؟

مهم ترین هدف تبلیغات محیطی چیست؟

مهم ترین هدف تبلیغات محیطی در جامعه چیست؟

تصور کنید در مسیر کارتان هر روز از کنار یک بیلبورد تبلیغاتی خاص رد می شوید و نا خود آگاه چشمتان را به خود جذب می کند. این بیلبورد به عنوان مثال اپلیکیشن اسنپ را به شما معرفی می کند؛ مدتی بعد قصد دارید که از یک سرویس حمل و نقل آنلاین استفاده کنید و بین دو سرویس اسنپ و سرویسی که تا به حال اسم آن را نشنیده اید مجبور به انتخاب هستید.  بر طبق تجربه در چنین مواقعی افراد برندی را انتخاب می کنند که نام آن برایشان آشنا تر باشد.

تبلیغات کسب و کار و برند شما نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ اگر تبلیغات محیطی خلاق و جذابی داشته باشید شاید مخاطب در هنگام عبور چندان به تبلیغ شما توجه نکند. اما هنگامی که به خدمات شما نیاز داشته باشد و لازم باشد که بین شما و رقبا یک گزینه را انتخاب کند شک نکنید که برند شما را انتخاب خواهد کرد.

در واقع مهم ترین هدف تبلیغاتی محیطی :

 ثبت کردن پرسونای یک برند خاص در ذهن مخاطبین هدف و مشتریان بالقوه به مرور زمان، به صورت مستمر و از طریق قابلیت بینایی انسان می باشد که به دنبال آن بازگشت سرمایه و سپس سود آوری چند برابر خواهد بود 

انواع تبلیغات محیطی در ایران

همان طور که گفتیم تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغاتی گفته می شود که افراد را در خارج از خانه هایشان با محصولات شما آشنا کند. بنا بر این از تراکت هایی که در خیابان ها می بینید تا تبلیغاتی که روی دیوار ها نوشته شده اند همه و همه جزئی از تبلیغات محیطی می باشند. اما مهم ترین انواع تبلیغات محیطی که مناسب یک بیزینس هدف دار و ارزشمند باشد به ۵ دسته تقسیم می شود :

۱- تبلیغات محیطی بیلبورد :

بدون شک همه ما بیلبورد های تبلیغاتی که در مناطق مختلف شهر نصب شده اند را دیده ایم . این بیلبورد های تبلیغاتی یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغات محیطی هستند که می توانند بازدهی فوق العاده ای را برای هر کسب و کاری، خصوصا کسب و کار هایی که قصد جذب مخاطب از یک ناحیه خاص را دارند به ارمغان بیاورد.

اساس کار بیلبورد ها و به طور کلی تبلیغات محیطی این است که آگهی شما را در یک منطقه پر تردد به افراد آن منطقه نمایش می دهد. مهم ترین اصل در تبلیغات محیطی « استمرار » است.

شخصی که به مدت ۱۰ روز مرتبا آگهی شما را تماشا کند بدون این که حتی خودش بخواهد نام برند و نوع خدمات شما در ضمیر نا خود آگاه او شکل خواهد گرفت و زمانی که لازم باشد که بین شما و رقیبانتان یکی را انتخاب کند، انتخاب او برندی خواهد بود که از قبل با آن آشنایی دارد. دقت کنید که برای جلب توجه مخاطب باید محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید؛ یکی از روش هایی که در بیلبورد های تبلیغاتی توجه افراد را به خود جلب می کند « تبلیغات محیطی سه بعدی » می باشد. استفاده از تابلو های سه بعدی در سطح شهر تا حد زیادی تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات بیلبورد مشهد

تبلیغات بیلبورد مشهد

۲- تبلیغات محیطی دیجیتال :

بیلبورد های دیجیتال نسل به روز شده بیلبورد های کلاسیک و پوستری هستند که به دلیل نور پردازی زیبا جذابیت بیشتری برای رهگذران دارند و به شرط داشتن محتوای جذاب و خلاقانه بالطبع روی مخاطب تاثیر بیشتری نسبت به بیلبورد های کلاسیک دارند.

به علاوه در بیلبورد های دیجیتال امکان نمایش یک سری آلمان های گرافیکی به صورت گیف (gif) وجود خواهد داشت که همین موضوع به تنهایی سندی بر اثبات کارایی بیلبورد های دیجیتال می باشد .

تبلیغات محیطی دیجیتال در مشهد

تبلیغات محیطی دیجیتال در مشهد

۳- تبلیغات محیطی متحرک :

نوع دیگری از تبلیغات محیطی است که ایستا و ثابت نمی باشد. در تبلیغات محیطی متحرک آگهی شما روی بدنه وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و … ثبت می شود و در حین این که وسایل نقلیه عمومی ساعات خاصی در سطح شهر تردد می کنند آگهی شما نیز در این ساعات به تمامی شهروندان نمایش داده می شود. تبلیغات محیطی متحرک بیشتر برای افرادی مناسب است که کسب و کار آن ها محدود به یک ناحیه خاص نمی باشد و مخاطب آن ها می تواند شهروندان هر ناحیه ای باشد.

تبلیغات روی بدنه اتوبوس

تبلیغات روی بدنه اتوبوس

۴- تبلیغات ترانزیتی :

در تبلیغات ترانزیتی، آگهی شما در ایستگاه های مترو و پایانه های حمل و نقل و مسافر بری نصب می شود و تمرکز اصلی آن بر جامعه هدف توریست ها و مسافران می باشد. تبلیغات محیطی ترانزیتی برای کسب و کار های محلی گزینه به صرفه و تاثیر گذاری می باشد.

تبلیغات در مترو

تبلیغات در مترو

۵- تبلیغات در عرشه پل ها :

پل ها یکی از محل هایی هستند که تعداد زیادی ماشین روزانه از مجاور آن ها عبور می کنند و بیش تر از چیزی که فکر کنید در معرض بازدید قرار دارند. با نصب آگهی روی پل ها به شرط داشتن محتوای خلاق می توانید تعداد زیادی بازدید جذب کنید.

تبلیغات روی پل های مشهد

تبلیغات روی پل های مشهد

پر بازده ترین نوع تبلیغات محیطی کدام است؟

اصولا تبلیغاتی پر بازده تر است که تا حد امکان بیشتر جلب توجه کند. جلب توجه در تبلیغات محیطی به دو عامل بستگی دارد :

  1. نوع تبلیغ
  2. جذابیت بنر تبلیغاتی

اولین اصلی که در جلب توجه مخاطب بسیار حائز اهمیت می باشد، نوع تبلیغاتی است که برای آن اقدام می کنید. اگر بخواهیم پر بازده ترین و پر بازدید ترین نوع تبلیغات محیطی را به شما معرفی کنیم، تبلیغات بیلبوردی حرف اول را می زند. بیلبورد ها در دو نوع دیجیتال ( تبلیغات دیجیتال ) و معمولی وجود دارند. بیلبورد های دیجیتال و بیلبورد های معمولی هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بیلبورد های دیجیتال به علت نور و رنگ های مختلفی که از خود ساطع می کنند بسیار بر جلب توجه مخاطب تاثیر مثبتی خواهند داشت. بیلبورد های تبلیغاتی دیجیتال در شب جلوه بیشتری دارند. بیلبورد های معمولی نیز می توانند مانند بیلبورد های دیجیتال پر بازده باشند؛ اما به شرط این که در طراحی بیلبورد دقت کافی را داشته باشید و تا حد امکان خلاقیت به خرج دهید. طراحی بیلبورد خلاقانه و جذاب می تواند تا حد زیادی بازدید جذب کند و نرخ بازگشت سرمایه را برای شما افزایش دهد.

تبلیغات محیطی ارزان با مبنا محتوا 

طی مدتی که ما در مبنا محتوا در حوزه تبلیغات محیطی فعالیت می کنیم برای بیزینس های زیادی کمپین های تبلیغاتی بسته ایم و از هر کدام از آن ها تجربه ای به دست آورده ایم؛ بنا بر این شما می توانید برای مشاوره تبلیغاتی خود و چیدن یک کمپین تبلیغاتی موفق به مبنا محتوا اعتماد کنید.

به علاوه شما با همکاری با مبنا محتوا می توانید تبلیغات محیطی مشهد را با بهترین قیمت انجام دهید. برای تبلیغات محیطی ارزان و با کیفیت با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما 

شماره تماس : ۰۹۳۸۲۱۷۰۷۸۳
ارتباط در واتس اپ : ۰۹۳۸۸۳۷۰۵۸۷
ارتباط در تلگرام : (   mabnamohtava_ir@   )

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *