تولید محتوا در فضای مجازی

سلام دوست من , امیدوارم که حالت بهتر از همیشه باشد . امروز در مبنا محتوا میخواهیم با هم تولید محتوا در فضای مجازی را بررسی کنیم و به آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بپردازیم . موضوعی که امروزه برای اکثریت قابل توجه است .

فکر میکنید اینترنت  و فضای مجازی چند سال است که در دسترس انسان ها قرار گرفته است ؟ ۸۰ سال ؟ ۶۰ سال ؟ ۳۰ سال ؟

در سال ۱۹۶۰ ایالات متحده آمریکا شروع به ساخت و توسعه اینترنت کرد . و در سال ۱۹۹۰ اینترنت در دسترس مردم قرار گرفت . این یعنی فقط ۲۸ سال است که مردم از اینترنت استفاده میکنند .

بنابراین در دنیای اینترنت و فضای مجازی مانند بازار آزاد دست زیاد نیست . پس پیشرفت در فضای مجازی بسیار راحت تر از بازار آزاد است . ولی در هر عرصه ای ، برندی موفق میشود که بتواند اول باشد .

مثل دیجی کالا ، آپارات ، ویکی پدیا ، اسنپ ،تپ سی  و یا سایر استارتاپ های دیگر که با تولید محتوا در فضای مجازی فروش خود را چند برابر کرده اند .

شما هم میتوانید حرفه ی خود را از دنیای حقیقی وارد دنیای مجازی کنید و آن را توسعه دهید. هرچقدر بتوانید در فضای مجازی مخاطب بیشتری را به خود جذب کنید ، در عرصه رقایت موفق تر خواهید بود .

 

بهترین کانال های تولید محتوا در فضای مجازی

بهترین کانال های تولید محتوا در فضای مجازی

فهرست این مطلب

مهم ترین کانال های تولید محتوا در فضای مجازی

هر کانال / پلتفرم در فضای مجازی دارای توانایی های منحصر به فرد خود است ; بنابراین هر محتوا برای همه کانال های انتشار محتوا مناسب نیست . کانال ها / پلتفرم های زیادی برای تولید محتوا در فضای مجازی وجود دارد ; امروز به بررسی چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم :

۱- فضای وب :

اگر شما نیز مدیر یک کسب و کار آنلاین هستید ، قطعا با تولید محتوا اشنایی دارید .

وقتی کاربری ، یک کلمه کلیدی را جستجو میکند ، گوگل سایت های مختلف و مرتبط با موضوع سرچ را به صورت اولویت بندی شده و بر اساس کیفیت آن ها به کاربر نمایش میدهد . این اولویت بندی بر اساس سئو سایت ، ترافیک آن و مفید بودن محتوای سایت برای کاربران است .

محتوای فضای مجازی بسیار انبوه و متنوع است و در فضای مجازی محتوا های زیادی در رابطه با هر موضوعی وجود دارد . شما در هر حیطه ای که فعالیت میکنید باید برای سایت خود بگونه ای محتوا تولید کنید که شما را از سایر وبسایت ها متمایز کند . اکنون میخواهیم با هم بررسی کنیم که تولید چه محتواهایی میتواند شما را از رقیبانتان متمایز کند .

 

  •  عنوان مناسب :

عده از کاربران مجازی برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود چند سایت را مرور میکنند یا به اصطلاح به آن ها نگاهی میندازند . بدیهی است که قبل از هر چیزی عنوان های محتوای شما را خواهد دید . اگر بتوانید با عنوان های نوشته خود ، نظر کاربر را جلب کنید و او را متقاعد کنید که مطالب سایت شما برای او کاربردی و مفید است ، او به سراغ سایت های دیگر نخواهد رفت و باقی مطالب را نیز خواهد خواند . این موضوع باعث میشود که :

مدت زمان حضور کاربر در سایت شما افزایش یابد و به بهبود سئو و در نتیجه رنکینگ سایت شما کمک میکند .

اگر سایت شما خدمات یا محصولاتی را ارائه دهد ممکن است کاربر به مشتری شما تبدیل شود .

اما به این نکته دقت کنید که هرگز کاربر را با عنوان های خود فریب ندهید . اگر عنوان شما یک عنوان انگیزشی و ترغیب کننده است باید مطالب شما نیز به همان اندازه عالی و با کیفیت باشد . اگر مطالب شما با عنوان مطابقت نداشته باشد ، کاربر پس از دیدن آن برای بار دوم به شما اعتماد نخواهد کرد .

  • مقدمه جذاب :

بعد از عنوان های محتوا ، جذاب بودن مقدمه آن دومین عاملی است که تعیین میکند کاربر در سایت شما بماند یا از آن خارج شود . مقدمه باید در عین حال که متخصص بودن شما را به کاربر یادآوری میکند ، انقدر صمیمی و دلنشین باشد که فرد از خواندن آن خسته نشود و انگیزه ای برای خواندن ادامه مطلب نیز داشته باشد .

ولی به یاد داشته باشید در انجام هر کاری زیاده روی اشتباه محض است . نباید صمیمیت لحن نوشته شما به حدی باشد که به لحن کوچه بازاری میل کند و تخصص شما را زیر سوال ببرد .

از همه انواع محتوا استفاده کنید

 انواع محتوا محتوا

  • از عکس ، ویدیو و صوت نیز استفاده کنید :

وقتی صحبت از تولید محتوا به میان می آید در نظر اکثر افراد تنها محتوای متنی نقش میبندد . در حالی که محتوای متنی تنها یک نوع از انواع تولید محتوا در فضای مجازی است . محتوا میتواند بصورت یک ویدیو ، پادکست ( محتوای صوتی ) ، تصویر و یا متن باشد .

هر نوعی از تولید محتوا در فضای مجازی ، در شبکه خاصی ، کاربرد بهتری دارد . بعنوان مثال در اینستاگرام تولید محتوای ویدیویی و گرافیکی بسیار بیشتر از تولید محتوای متنی اهمیت دارد و میتواند تاثیر عمیق تری بر مخاطب بگذارد . در تلگرام تولید محتوای صوتی و متنی کاربرد بیشتری دارد .

تجربه نشان میدهد که کاربران برای بررسی مطالب وبسایت ها ، نسبت به شبکه های اجتماعی حوصله کمتری به خرج میدهند . بنابراین اگر میخواهید در وبسایت خود محتوایی تولید کنید ، باید محتوای شما به گونه ای باشد که کاربر از مطالعه و بررسی آن خسته نشود .

همیشه این نکته را به یاد  داشته باشید که همه کاربران وبسایتی را میپسندند که محتوای آن متنوع باشد . بنابراین برای اینکه از خسته شدن کاربر جلوگیری کنید ، سعی کنید که از تصاویر ، پادکست ها و ویدیو ها نیز در محتوای وبسایت خود استفاده کنید .

ویدیو ها تاثیر باور نکردنی در تاثیر گذاری روی کاربر و جلب نظر او دارند

  •  محتوا های قدیمی خود را رها نکنید :

محتواهای قدیمی خود را به مدت های طولانی رها نکنید . آن ها را ویرایش کنید . به آن ها مطالب جدید و مفید بیفزایید . اینگونه به گوگل ثابت میکنید که وبسایت شما یک وبسایت فعال ، به روز و مفید برای کاربران است .

لینک سازی

لینک سازی

  •  از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید :

استفاده از لینک های داخلی باعث میشود که محتوای ها قدیمی شما همراه با محتواهای جدید مرور شوند . افزودن لینک ، ترافیک سایت شما و مدت زمان ماندگاری کاربر در آن را افزایش میدهد . این موضوع به نوبه خود باعث بهبود سئو سایت و در نتیجه افزایش رنکینگ وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل میشود .

لینک کردن صفحات وبسایت به سایت های معتبر مثل دیجی کالا ، آپارات ، ویکی پدیا و … باعث اعتبار وبسایت شما و افزایش سئو آن خواهد شد .

  •  خود را بجای کاربر قرار دهید :

وقتی محتوایی را تولید میکنید ، فراموش نکنید در آخر یک دور اجمالی محتوای خود را مرورکنید . اگر محتوای شما برای خودتان جذاب و کارآمد باشد ، قطعا برای کاربران نیز جذاب خواهد بود . به این فکر کنید که اگر شما به جای یک کاربر بودید با خواندن محتوای خود چه احساسی پیدا میکردید ؟ چه تصمیمی میگرفتید ؟

تولید محتوا در فضای مجازی یک روش کلیدی در بازاریابی شماست . پس سعی کنید برای تولید آن از تکنیک های حرفه ای و اصولی استفاده کنید .

۲- اینستاگرام :

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ، این روز ها یکی از پر ترافیک ترین ها است که امروزه بیشتر بیزینس ها در بحث تبلیغات خود از اینستاگرام استفاده می کنند و از تبلیغ در اینستاگرام بازدهی فوق العاده بالایی میگیرن . در این شبکه اجتماعی شما فقط میتوانید عکس و یا ویدیو به اشتراک بگذارید البته در زیر پست ها تا حد مشخصی میتوانید از تولید محتوای متنی هم استفاده کنید . استفاده از این شبکه اجتماعی برای شما هیچ هزینه ای نخواهد داشت بنابراین یکی از به صرفه ترین روش های بازاریابی محتوا است .

تولید محتوا در این شبکه اجتماعی اصول و قوانین خاص خود را دارد . که بطور مفصل در مقاله تولید محتوا در اینستاگرام راجع به آن بحث کردیم که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به آن مراجعه کنید . اولین چیزی که در آن اهمیت دارد ، بیوگرافی پیج است . بیوگرافی پیج به منزله ویترین آن است و اگر بایو خوبی داشته باشید ، مخاطب را به سمت خود هدایت خواهید کرد . همان طور که گفتیم برای این که کاربر پیج شما را دنبال کند باید به او انگیزه بدهید . حالا چگونه ؟؟؟

قرار دادن یک call to action در بیوگرافی میتواند کار را برای شما خیلی راحت تر کند . مثلا میتوانید در بیوگرافی بنویسید که این پیج را دنبال کن و اولین پست را ببین  یا روی فلان لینک کلیک کن .

دومین چیزی که اهمیت دارد کیفیت پست ها و البته کپشن آن ها است . سعی کنید حداقل ۵۰% محتوایی که منتشر میکنید به صورت ویدیو باشد تا عکس . ویدیو روی کاربر تاثیر بهتری میگذارد و بهتر میتواند احساسات او را درگیر کند .

 نکته خیلی مهم : هیچوقت هیچ پستی را بدون کپشن رها نکن .

بعضی ها فکر میکنند که چون ویدیو و اسلاید آن ها کامل است دیگر نیازی به کپشن کامل ندارند در حالی که کپشن اکر اهمیت بیشتری از محتوای پست نداشته باشد ، اهمیت کم تری هم ندارد .

نکات دیگری که در تولید محتوا در اینستاگرام مهم است عکس و اسم پیج است که باید کاملا متناسب با موضوع کسب و کار شما و بیشتر از آن مطابق با جستجوی کاربران باشد .

telegram

telegram

۲- تلگرام :

دومین شبکه اجتماعی پر مخاطب ، تلگرام است . در تلگرام همه نوع محتوا قابل اشتراک گذاری است ; از جمله محتوای متنی ، تولید محتوای صوتی ، ویدیویی ، فایل pdf و …

تلگرام  هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگری استراتژی تولید محتوای خاص خود را میطلبد . اگر بیزینس شما به گونه ای است که میتوانید به افراد درگیر در حوزه تان مشاوره بدهید ، حتما این کار را انجام دهید . مشاوره دادن یکی از بهترین راه های اعتبار سازی و برند سازی با تولید محتوا است . برای این کار گروه های تلگرامی میتواند بهترین گزینه ممکن باشد .

دومین راه اعتبار سازی و برند سازی در تلگرام ایجاد کانال های تلگرامی برای کسب و کارتان و تبلیغات برای جذب ممبر آن است . ساخت کانال تلگرامی به شرط تولید محتوای خوب میتواند بیش از حد باعث پیشرفت شما شود .

8 پاسخ
  1. maryam
    maryam گفته:

    برای تولید محتوا داخل تلگرام بیشتر از همه چه نوعی از محتوا بازدهی داره ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      اصولا در اکثر شبکه های اجتماعی و وبسایت ها تولید محتوای ویدیویی بیشتر از همه بازدهی داره اما در تلگرام به علت اینکه گاهی کاربر ها باید زمان زیادی رو برای دانلود یک ویدیو منتشر شده در تلگرام صرف کنن اصولا محتواهای متنی و پادکست ها بازدهی بهتری توی تلگرام دارن

      پاسخ
  2. elnaz
    elnaz گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    شما تولید محتوا در فضای مجازی مانند فیس بوک و اینستاگرام هم انجام میدید ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر
      بله انجام میدیم . می تونین در واتساپ با ما در ارتباط باشید و درخواستتون رو ارسال کنید

      پاسخ
  3. Fariba
    Fariba گفته:

    سلام من مدت زیادی است در زمینه تبلیغات در فیس بوک محتوا تولید میکنم ، میخواس بپرسم میتونم به شما محتوا درخواست بدم در زمینه تبلیغات فیس بوک برایم محتوا تولید کنید ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام فریبای عزیز
      بله شما می تونید از طریق واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید .

      پاسخ
  4. امین توکلی
    امین توکلی گفته:

    من یک کانال تلگرامی ایجاد کردم در زمینه بیزینس خودم تولید محتوا میکنم و در کانالم قرار میدهم علاوه بر تولید محتوا محصولاتی در کانالم میفروشم . میخواس بدونم چجوری میتونم تعداد اعضای واقعی به کانالم اضافه کنم و بازدید بخوره پستام تا بتونم محصولاتم رو هم در کنارش بفروشم میشه راهنمایی کنید ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام دوست عزیز
      برای افزایش اعضای واقعی کانال تلگرامتون چند راه پیش رو دارید :
      ۱- با کانال های دیگه تبادل کنید
      ۲- اعضای واقعی خریداری کنید
      ۳- در گروه های تبلیغاتی بنر تبلیغاتی خودتون رو منتشر کنید
      ۴- آدرس کانالتون رو به پیوی افراد ارسال کنید
      گذشته از این ها محتوای خوب و کاربردی خود به خود وایرال میشه پس اگر میخواین مخاطب هدفمند جذب کنین در تولید محتوا بیشترین دقت رو داشته باشید

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *