ترندهای بازاریابی

سلام دوست من , توی این مقاله از مبنا محتوا میخوام برات راجع به ۶ تا از بهترین ترندهای بازاریابی که میتونه تو رو توی کمترین زمان به اوج برسونه و البته بحث استمرار در تولید محتوا که مهم ترینشون هست صحبت کنم .

اگر تو هم مدیریت یک برند رو داری یا اینکه میخوای یک بیزینس رو استارت کنی و میخوای با استفاده از بازاریابی محتوا و طراحی سایت خودتو به در آمد های میلیونی و حتی میلیاردی برسونی ، بدون که راه درستی رو انتخاب کردی . حالا توی این مقاله میخوام با توجه به تحقیقاتی که توی این زمینه در سال ۹۸ انجام شده ، بگم که از چه ابزارها و استراتژی هایی استفاده کنی تا در سال ۹۹ و با توجه به شرایط فعلی توی کسب و کار خودت شما ۱ باشی .

خب بیا یکی یکی با هم این راهکار ها رو بررسی کنیم :

انواع ترندهای بازاریابی

انواع ترندهای بازاریابی

فهرست این مطلب

بهترین ترندهای بازاریابی داغ و پربازده

۱- وسواس در تبلیغات :

با توجه به این که این روز ها ، هر روز افراد بیشتر و بیشتری به سمت دیجیتال مارکتینگ میان ، اگر بخوای سهم زیادی از این بازار رو مال خودت کنی ، باید تبلیغات رو جدی بگیری . اگر موفقیت رو میخوای باید حداقل نیم ساعت یا یک ساعت از وقت هر روزت رو صرف تولید محتوای جذاب و تبلیغاتی درجه یک کنی . در حال حاضر تبلیغات google ads ، تبلیغات همسان و تبلیغات انبوه و تولید محتوا در اینستاگرام بهترین و پر بازده ترین انواع تبلیغات هستن .

و اما نکته ای که توی تبلیغات خیلی مهمه : مخاطب رو مستقیم به صفحه محصول نیار . این اشتباه محضه .

قبل از اینکه بخوای محصولتو به مخاطبت معرفی کنی یا بفروشی ، اونو به یک صفحه دیگه ببر ، اطلاعات تماس ، ایمیل و هر اطلاعاتی که لازم داری تا بتونی باهاش در ارتباط باشی رو ازش بگیر ، به طور مستمر باهاش در ارتباط باش و اول براش اعتماد سازی کن ; بعد از اعتماد سازی و معرفی و جا انداختن برندت توی ذهن مخاطب ، میتونی اونو به صفحه محصولت بیاری و فروش خودت رو انجام بدی . وقتی به طور مستمر با مخاطب هات در ارتباط باشی ، میتونی تا ۵۰ الی ۶۰ برابر بیشتر از وقتی که مخاطب رو مستقیم به صفحه محصولت بیاری فروش داشته باشی ، پس لطفا در فروختن عجله نکن .

حالا یک سری الآن احتمالا میگن که ما مستقیم مخاطب رو به صفحه محصولمون آوردیم و از همین طریق فروش هم داشتیم . خب باید بگم که این دسته از افراد خیلی خوش شانس بودن که تونستن مستقیما محصولشون رو بفروشن و درصدشون هم خیلی کم هست . شاید باورت نشه ولی در خوش بینانه ترین حالت ، فقط ۱% از کسانی که مستقیما به صفحه محصول میان از تو خرید میکنن . حالا چرا ؟!!!

۱- یا اعتماد ندارن

۲- یا سرمایه ندارن

۳- یا علاقه ای به محصول شما ندارن

و بسیاری موارد دیگه . خب همون طور که بهت گفتم چاره کار اینه که اطلاعات تماس یا ایمیلشونو بگیری و به طور مستمر باهاشون در ارتباط باشی و تک تک این مشکلات رو به مرور زمان براشون حل کنی .

اما شاید این سوال برات پیش اومده باشه که چجوری از مخاطبم اطلاعات تماس یا ایمیلشو بگیرم ؟! خیلی ساده است ; اکثر افراد به خدمات و ارزش های رایگان علاقه بیشتری نشون میدن ، پس برای گرفتن اطلاعات ازشون باید یک ارزش رایگان بهشون ارائه کنی . مثلا اگر توی حوزه طراحی سایت فعالیت میکنی ، میتونی وقتی کاربر وارد یکی از صفحه های وبسایتت شد ، یک صفحه روبروش باز کنی و ایمیلش رو برای ارسال رایگان یک ارزش یا خدمت رایگان ، مثلا فیلم آموزشی ساختن سایت در ۲۴ ساعت ازش بگیری .

وقتی که اطلاعاتشو گرفتی ۳۰ الی ۴۰ درصد راه رو رفتی و بقیه راه میمونه همون داستان اعتماد سازی و علاقه مند کردن کاربر .

۲- سئو و استراکچر دیتا :

مورد دوم از بهترین ترندهای بازاریابی ، تا حدودی تخصصی تر و فنی تر از موارد دیگه هست . در مورد سئو باید بهت بگم چیزی که بعد از تولید محتوای با کیفیت باعث میشه سایت و محتوای تو بین هزاران وبسایت ، وبلاگ و مقاله دیده بشه ، همین بحث سئو هست ; و اما بحث دوم بنام استراکچر دیتا ، یک بحث تقریبا تخصصی هست .

وقتی کاربر یک کلمه کلیدی خاص رو سرچ میکنه ، تعداد زیادی نتیجه بهش نشون داده میشه ; در اکثر اوقات از خودش میپرسه که اگر من روی این لینک و مقاله کلیک کنم ، آیا میتونم چیزی که بهش نیاز دارم رو ازش دریافت کنم ؟ . حالا وقتی که بتونی هم به مخاطبت هم به گوگل این اطلاعات رو بدی که مثلا : مقاله من چه فرمتی داره ؟ پادکست ، متن ، ویدیو یا محتوای گرافیکی هست ؟ طول مقاله من چقدر هست ؟ و خیلی اطلاعات دیگه ، کاربر میتونه توی تصمیم گیری بهتر عمل کنه و همینطور گوگل هم میتونه محتوای تو رو راحت تر کراول کنه و در نتیجه احتمال دیده شدن برندت بالا میره .

استفاده از تمام ابزارهای بازاریابی

۳- از تمام ابزار های بازاریابی استفاده کن :

همون طور که بهت گفتم این روزا با روی آوردن تعداد زیادی از افراد به دیجیتال مارکتینگ رقابت هر روز داره سخت و سخت تر میشه ; پس اگر میخوای توی این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشی ، فقط به فعالیت توی اینستاگرام ، لینکدین و تلگرام کفایت نکن . فقط به سئو ، تبلیغات یا ویدیو مارکتینگ کفایت نکن . همه این ها رو کنار هم بکار بگیر .

تلفن مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات ، سئو ، فعالیت توی همه شبکه های اجتماعی ، و خیلی کارای دیگه ای که میتونی اون ها رو انجام بدی تا دیده بشی . اگر همه این کار ها رو با هم انجام ندی ، شاید بتونی توی حوزه کاری خودت متوسط باشی ، اما اگر انجام بدی میتونی شماره یک باشی ، پس این موضوع رو به هیچ عنوان دست کم نگیر .

۴- تلفن مارکتینگ :

چهارمین مورد از بهترین ترندهای بازاریابی ، استفاده از تلفن مارکتینگ هست . استفاده از تلفن مارکتینگ بجای ایمیل مارکتینگ یا در کنار اون ، آن چنان تاثیری روی فروشت داره که شاید حتی نتونی باورش کنی . با توجه به اینکه تعدادی از شرکت های ارسال ایمیل انبوه ایران رو تحریم کردن ، ایمیل مارکتینگ شاید نسبت به نرخ تبدیلی که داره چندان به صرفه نباشه . اما استفاده از تلفن مارکتینگ یک راه حل خیلی پر بازده برای بالا بردن نرخ تبدیل هست . برای این که تلفن مارکتینگ موفقی داشته باشی ، حتما از نرم افزار CRM استفاده کن ، اطلاعات افراد رو داخل CRM وارد میکنی تا بار بعدی که خواستی پیگیری کنی اطلاعات در دسترست باشه و بتونی نرخ تبدیل رو بالا و بالا تر ببری .

ویدیو مارکتینگ

۵- ویدیو مارکتینگ :

دوست من ، این روز ها دیگه ویدیو مارکتینگ یک آپشن به حساب نمیاد ; ویدیو مارکتینگ الان یک اجبار و شاید یکی از مهم ترین و بهترین ترندهای بازاریابی هست . یعنی اگر انجامش ندی خیلی از فرصت های فروشت رو از دست میدی . شاید الان داری به فروشی که در حال حاضر و بدون ویدیو مارکتینگ داری ، نگاه میکنی و با خودت فکر میکنی که زیاد هم بهش نیازی نداری ; اما من راجع به فروشی که الان داری حرف نمیزنم ، دارم راجع به فروشی که میتونی داشته باشی ولی نداری حرف میزنم . اگر الان داری روی ویدیو مارکتینگ کار می کنی ، اگر درست عمل کرده باشی حتما داری تاثیراتشو می بینی ; اما اگر تا الان روی این موضوع مهم کار نکردی بدونم که حدود ۷۰ درصد از فروشی که میتونی داشته باشی از طریق ویدیو مارکتینگ به سمتت میان . ویدیو میتونه حس رو منتقل کنه ، ویدیو میتونه اعتماد سازی کنه ، ویدیو میتونه اون حس نیاز به محصول رو در مخاطب به وجود بیاره و اون نیاز رو براش دردناک کنه و فرصت رفع اون نیاز از طریق خرید محصولت رو براش لذت بخش کنه . پس ویدیو مارکتینگ رو دست کم نگیر .

۶- بلاگر شو :

همیشه شماره ۱ کسب و کارت باش . توی هر حوزه ای که فعالیت میکنی ، اینفلوئنسر اون حوزه باش . فرقی نمیکنه که توی کدوم حوزه فعالیت میکنی و چی میفروشی .

اگر توی کار فروش قطعات خودرو فعالیت میکنی ، اگر تو حوزه فروش لوازم ارایشی فعالیت میکنی ، اگر لباس مردانه میفروشی ، اگر هر کار دیگه ای میکنی ، اگر بیشتر از رقیبات محتوا تولید کنی ، در مورد هر موضوعی که توی حوزه کاری خودت هست محتوا تولید کنی ، بیشتر برای محتوای خودت تبلیغات کنی و ترافیک جذب کنی ، توی حوزه خودت رهبر میشی . یعنی عملا هیچ رقیبی نخواهی داشت یعنی بهترین توی حوزه کاری خودت میشی .

۷- استمرار در تولید محتوا :

بعد از کیفیت محتوا ، عامل دومی که تورو بالا میبره استمرار در تولید محتوا هست . این یعنی تو به گوگل و کاربر ها ثابت کنی که وبسایت یا وبلاگ یک کانال بی هویت و فراموش شده نیست . هر چقدر بیشتر به برند خودت اهمیت بدی گوگل و کاربر ها هم بیشتر به اون اهمیت خواهند داد .

حالا برای این که بتونیم نظر کاربرها و موتور های جستجو رو به خودمون جلب کنیم ، باید یک برنامه ریزی دقیق برای تولید محتوا داشته باشیم که با کمکش بتونیم هم کیفیت محتوا و هم کمیتش رو حفظ کنیم . حالا چطوری برای رعایت استمرار در تولید محتوا برنامه ریزی کنیم ؟

برای این کار بهترین راه ایجاد یک تقویم محتوایی هست . تقویم محتوایی با مشخص کردن یک زمان مشخص برای انتشار محتوا و بقیه جزئیات اون میتونه خیلی توی بالا اومدن تو بهت کمک کنه .

کلام آخر :

مرسی که این مقاله رو تا آخر خوندی و همراهم ما بودی . بهت قول میدم که اگر به این ۷ مورد از بهترین ترندهای بازاریابی مو به مو عمل کنی ، در کمتر از یک سال بتونی شماره یک بازار کار خودت بشی .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *