تولید محتوا در تلگرام

سلام دوست من , امروز در این مقاله از مبنا محتوا میخوام برات راجع به یک مبحث خیلی مهم به نام تولید محتوا در تلگرام که سوال خیلی ها هست صحبت کنم .

این روز ها شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر از قبل نقش خودشون رو در زندگی ما پر رنگ و پر رنگ تر می کنن . یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی تلگرام هست . تلگرام یک شبکه اجتماعی با قابلیت اشتراگ گذاری کلیه فرمت های تولید محتوا از جمله تولید محتوای ویدیویی ، پادکست ، فایل های pdf ، متن ، عکس و … هست .

از تلگرام استفاده های مختلفی می شه ; مثلا خیلی ها با تولید محتوا در گروه ها و کانال های تلگرامی برند سازی می کنن یا به عنوان یک مکان برای تبلیغات ازش استفاده می کنن . یک عده فقط برای سرگرمی و گفتگو با دوستان داخلش عضویت دارن و هزاران استفاده ای که می شه از این شبکه اجتماعی بی نظیر کرد .

قبل از آنکه بپردازیم به نحوه تولید محتوا بهتر است چند نکته جالب از تلگرام برایت بگویم که شکفت زده خواهی شد !

تلگرام از API باز استفاده می کند و از توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های تلگرام خود استقبال می کند. سامسونگ با استفاده از این مزیت ، Socializer Messenger را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد.

همچنین از توسعه دهندگان برای ایجاد ربات ها دعوت می شود و کاربران می توانند مجموعه ربات های مختلف را ایجاد کنند . علاوه بر ارسال پیام ، کاربران می توانند در “کانال ها” مشترک شوند ، که به سازندگان امکان ارسال پیام به مشترکان را می دهد.

تلگرام تبلیغاتی نمی فروشد – با بیان اینکه دسترسی به اطلاعات شخصی به دست آمده توسط تبلیغ کنندگان مغایر با اخلاق آن است . بودجه تاکنون بصورت خصوصی از پاول دوروف تأمین می شود. این شركت اظهار داشته است كه برای افزایش درآمد در صورت لزوم به كمك های مالی کاربران یا مدل freemium روی خواهد آورد. به گفته خودش ، “کسب سود – هرگز برای تلگرام هدف نهایی نخواهد بود.”
در مارس ۲۰۱۸ ، تلگرام به طور خصوصی ارز رمزنگاری شده Gram را به سرمایه گذاران منتخب راه اندازی کرد.
تلگرام نسبتاً مخفیانه عمل می کند و بر تعهد خود مبنی بر رهایی از فشارهای بازار و همچنین محدودیت های اعمال شده در سطح ملی تأکید می کند.

خب حالا ککه بیشتر با این شبکه اجتماعی آشنا شدید بریم سراغ مبحث اصلیمان : چگونگی برند سازی با تولید محتوا در تلگرام و جذب مخاطب هست تا بتوانیم از تلگرام نهایت استفاده را ببریم  .

گام به گام تولید محتوا در تلگرام

گام به گام تولید محتوا در تلگرام

فهرست این مطلب

گام به گام تولید محتوا در تلگرام :

برای بازاریابی محتوا از طریق تلگرام باید یک سری کار ها رو انجام بدی که قدم به قدم با هم بررسی می کنیم :

۱- یک کانال یا گروه تلگرامی ایجاد کن :

اولین قدم برای تولید محتوا در تلگرام ، بازاریابی و برند سازی حرفه ای در اون ، ایجاد یک کانال یا گروه برای اشتراک گذاری محتوا هست . بعد از ایجاد اون مخاطبینت رو داخلش اضافه می کنی . اصلا نگران این نباش که تعداد اعضای کانالت اول کار خیلی کمه ; بهتره که دغدغه اصلیت تولید محتوای جذاب برای اعضا باشه . وقتی محتوای بی نظیر تولید می کنی همون تعداد مخاطب کم کانالت رو به دوستانشون معرفی می کنن و اعضا کم کم زیاد و زیاد تر می شن .

۲- مخاطب تو به شدت بی حوصله هست :

در تولید محتوا در تلگرام یا هر فضای دیگه ای همیشه این رو در نظر بگیر که مخاطبت حوصله خوندن یا نگاه کردن محتوا های طولانی که مطالب اضافی و غیر مفیدی داخلش جا داده شده رو نداره . نمی گم که محتوا های کوتاه تولید کن ، اما اگر قراره برای طولانی شدن محتوا مطالبی رو داخلش قرار بدی که هیچ ارزشی برای مخاطب نداره و حوصله اش رو سر می بره ، بدون که یک محتوای کوتاه گلچین شده از مطالب مفید خیلی با ارزش تر از محتوایی هست که طولانی ولی با مطالب غیر مفید باشه .

اگر می خوای محتوای طولانی تولید کنی باید کاری کنی که مخاطبت هر لحظه برای شنیدن ادامه مطلبت مشتاق تر بشه . از مهم ترین ارکانی که می تونه کاربر رو ترغیب کنه تا آخر ، محتوای تو رو دنبال کنه ، بحث تبلیغ نویسی محتوا است که در همین پاراگراف بعدی بیشتر برات توضیح میدم .

۳- تبلیغ نویسی محتوا :

بحث تبلیغ نویسی محتوا یکی اصلی ترین مباحث برای تولید محتوا در تلگرام هست . تبلیغ نویسی محتوا در واقع یعنی این که طوری متن یا ویدیو یا هر فرمت دیگه ای از محتوا رو تولید کنیم که خواننده رو ترغیب کنیم به انجام عکس العملی که می خوایم . تبلیغ نویسی اصول زیادی داره اما دو تا از مهم ترین هاش رو با هم بررسی می کنیم :

۱- تیتر های جذاب تبلیغاتی بنویس : تا حالا قطعا برای هر کدوم از ما پیش اومده که در مورد چیزی سرچ می کنیم و از بین چندین نتیجه یکی رو انتخاب می کنیم . اما برای این که از بین چندین گزینه مخاطبین هدف ما رو انتخاب کنن تا حد زیادی بستگی به عنوان هایی هست که روی مطالبمون نوشتیم . حالا بیا چند نمونه از عنوان های جذاب را با هم بررسی کنیم :

  • عنوان هایی که داخلشون از اعداد و درصد ها استفاده شده . مثلا ” ۵ راهکار برای این که در فروش کفش از رقیبانتان بهتر باشید ” .
  • عنوان هایی که از لفظ ” ترین ” داخلشون استفاده می شه . مثلا ” بهترین روش تولید محتوا در تلگرام ” یا ” پر در آمد ترین کسب و کار ها ” .
  • عنوان هایی که به نوعی به مخاطب هشدار میدن . مثلا ” قبل از دیدن این فیلم هرگز دست به خرید و فروش ماشین نزنید ” .

۲- ایجاد حس اعتماد در مخاطب : در تولید محتوا باید الفاظ طوری باشد که کاربری که داره اون محتوا رو بررسی می کنه به شما به چشم یک متخصص و یک مشاور قابل اعتماد نگاه کنه . برای این کار فقط کافیه اطلاعات و تخصص خودت رو در حد عالی بالا ببری و در عین حال بتونی با مخاطبت ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کنی .

۴- محتوای وایرال تولید کن :

تولید محتوای وایرال یا همون ویروسی یکی از بهترین راهکار های جذب عضو واقعی برای کانال و گروه تلگرامی هست . اگر بتونی یک محتوای وایرال تولید کنی ، در صورتی که برای مخاطبینت جذاب باشه اون رو برای دوستانشون ارسال میکنن و از این طریق مخاطبان جدیدی به دست میاری . تجربه نشون داده که شانس وایرال شدن ویدیو خیلی بیشتر از سایر انواع محتوا است . در برگه ویدیو مارکتینگ درباره وایرال شدن ویدیو بیشتر توضیح دادیم .

 viral

viral

۵- زمان بندی مشخصی برای انتشار قرار بده :

درسته که کانال تلگرام در هر کجا که اینترنت باشه در دسترس ماست ، اما در ساعاتی از شبانه روز بازدید کنندگان بیشتری سراغ تلگرامشون میان . ساعت ۶ تا ۱۰ و و نیم بهترین ساعت برای تولید محتوا در تلگرام و انتشار اون هست .

۶- اعضای فعلی رو راضی نگه دار :

برای پیشرفت و جذب اعضای جدید باید اول اعضای فعلی کانال رو با شکل درست و اصولی تولید محتوا در تلگرام راضی نگه داری ; چون اون ها هستن که برای برای کانال اعضای جدید جذب می کنن . برای این که بدونی داری چطور عمل می کنی و بتونی بهتر راضی نگهشون داری ، میتونی توی کانال یک نظر سنجی راه بندازی و نظر مخاطبینت رو در مورد مطالب و موضوعات مختلف بپرسی .

همچنین آیدی تلگرامت رو در قسمت بیوگرافی کانال قرار بده تا بتونی پیشنهادات و انتقادات اون ها رو متوجه بشی و بهشون عمل کنی .

۷- آیدی کانال رو پایین محتوا قرار بده :

علت این که میگم آیدی کانال و در صورت لزوم آیدی اکانت شخضی خودتو در همه محتوا هایی که در کانال منتشر می کنی قرار بده ، این هست که وقتی اعضای کانال پستی رو برای دوستانشون ارسال می کنن ، منبع اون محتوا مشخص باشه تا بتوانند به کانال دسترسی داشته باشن . پس این موضوع رو دست کم نگیر .

2 پاسخ
  1. sima
    sima گفته:

    خب همه میگن که مرتبا پست بزار توی کانالت ایده ندارم ایده پست درست کردن از کجا بیارم واقعا ؟

    پاسخ
    • مائده خدام
      مائده خدام گفته:

      دوست عزیز روش های زیادی برای ایده گرفتن وجود داره. اولین و ساده ترینش هم رقبا هستن. میتونین رقباتونو چک کنین ببینین چه ایده هایی دارن برای تولید محتوا. اول از ایده های اونا استفاده کنید، به مرور زمان سعی کنید سبک خاص خودتونو ایجاد کنین و هر بار چند درصد بهتر از بقیه کار کنین. روش دیگه هم اینه که نیاز های مخاطبین رو پیدا کنی. به عنوان مثال اگر شما شال و روسری میفروشی میتونی بری توی اینستاگرام پیج های فروش شال و روسری که خیلی دارن قوی کار میکنن رو فالو کنی و بری چک کنی که افراد چه کامنت هایی زیر پستاش گذاشتن، چه انتقاد هایی ازش شده، به دلیل کدوم ویژگی محصولاتش مورد تایید واقع شده و…

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *