سلام دوست من ; در این مقاله از تولید محتوا قصد داریم با هم بررسی کنیم که چگونه بهترین هشتگ گذاری در اینستاگرام را داشته باشیم تا بهتر دیده شویم !

در این مقاله قصد داریم در مورد مباحث زیر به کلیه سوالات و ابهامات شما پاسخ دهیم :

  • هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • معنی هشتگ در اینستاگرام
  • انواع هشتگ گذاری در اینستاگرام
  • چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم ؟
  • چگونه هشتگ های مناسب کسب و کارمان را بیابیم ؟
  • ۲ اشتباه رایج و ویران گر در هشتگ گذاری !

فهرست این مطلب

هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی می توان تعاریف مختلفی را برای هشتگ در نظر گرفت . اکنون با یک مثال به سوال رایج « هشتگ چیست » پاسخ می دهیم :

تصور کنید یک شرکت فروش موبایل ، یک مدل موبایل جدید ( مثلا نوت ۱۰ ) را به بازار عرضه می کند و در تمامی شبکه های اجتماعی محصول جدید خود را همراه با عکس و مشخصات منتشر می کند . برای این که مخاطبین آن شرکت محصول را به راحتی پیدا کنند ، باید در تمامی شبکه های اجتماعی هشتگ #نوت_۱۰ را قرار دهد . هر کس این هشتگ را در هر شبکه اجتماعی که پستی در مورد گوشی نوت ۱۰ در آن منتشر شده باشد جستجو کند ، تمامی مطالبی که در آن ها از این هشتگ استفاده شده است به او نمایش داده می شود .

بنا بر این ما با استفاده از هشتگ ها می توانیم به میزان قابل توجهی مخاطبین هدف را به سمت برند خود جذب کنیم .

هشتگ در اینستاگرام یعنی چی ؟

هشتگ در اینستاگرام به چه معنا است ؟

هشتگ در اینستاگرام به چه معنا است ؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی در ایران می باشد ; به طوری که این روز ها تعدادی از ما ۲۰ الی ۳۰ درصد از وقت خود را در اینستاگرام می گذرانیم . همین موضوع باعث شده که دیده شدن در اینستاگرام به یکی از موضوعات بسیار مهم برای بسیاری از مردم تبدیل شود . هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از رایج ترین و بهترین روش ها برای افزایش تعامل با مخاطبین در اینستاگرام می باشد .

در اینستاگرام نیز مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک ، هشتگ ها برای پیدا کردن راحت تر مطالب توسط مخاطبین هدف استفاده می شوند . در صورتی که شما هشتگ گذاری مناسبی داشته باشید ، مخاطبین هدفتان می توانند با سرچ کردن هشتگ مد نظرشان ، به راحتی به محصولات و برند شما دسترسی پیدا کنند .

انواع هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ ها از نظر مفهوم به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

۱- هشتگ های اختصاصی (Branded hashtags ) :

یکی از هشتگ هایی که استفاده کردن از آن بسیار اهمیت دارد ، هشتگ اختصاصی برند و کسب و کار شما است . منظور از هشتگ اختصاصی ، هشتگی است که از ترکیب نام کسب و کار شما با نام برند یا نام خودتان ایجاد شده باشد و فقط مختص کسب و کار شما باشد .

به عنوان مثال هشتگ #مبنا_محتوا یا #مبنامحتوا یک هشتگ اختصاصی است . زیر نام برند در دو بخش آورده شده است .

استفاده از هشتگ اختصاصی باعث می شود که اگر شخصی از شما یک بار خرید کرد و قصد داشت دوباره این کار را تکرار کند ، بتواند به راحتی شما را در میان انبوهی از رقبا پیدا کند .

۲- هشتگ های عمومی ( Community hashtags ) :

در هشتگ گذاری در اینستاگرام ، هشتگ های عمومی بر خلاف هشتگ های اختصاصی مختص به کسب و کار خاصی نمی شوند و هر فردی می تواند در پیج شخصی یا کاری خود از آن ها استفاده کند . این هشتگ ها اصولا با هدف معرفی کالا یا خدمات خاصی استفاده نمی شوند و صرفا به منظور افزایش مخاطب پیج مورد استفاده قرار می گیرند .

چطور در اینستاگرام هشتگ ایجاد کنیم ؟

چطور در اینستاگرام هشتگ ایجاد کنیم ؟

حالا چگونه در اینستاگرام هشتگ ایجاد کنیم ؟

برای ساخت یک هشتگ یک بخشی فقط کافی است علامت # را در قبل از واژه مد نظر خود قرار دهید و بدون فاصله پس از آن واژه ای که می خواهید هشتگ آن را بسازید را تایپ کنید . به عنوان مثال #موبایل یک هشتگ محسوب می شود اما # موبایل هشتگ محسوب نمی شود . چرا ؟! چون همان طور که گفتیم نباید بین نماد # و واژه مورد نظر هیچ فاصله ای باشد .

در صورتی که هشتگ ما دو یا چند بخشی باشد ، باید علاوه بر # از نماد آندر لاین ( _ ) نیز استفاده کنیم . به این صورت که پس از نوشتن واژه اول به همراه هشتگ ، دو واژه را به کمک نماد آندر لاین به یک دیگر متصل می کنیم . دقت کنید که بین واژه و آندر لاین نباید هیچ فاصله ای قرار بگیرد . در صورتی که شما یک هشتگ را اشتباه بسازید ، هشتگ شما به رنگ آبی در نخواهد آمد . به عنوان مثال #گوشی_سامسونگ یک هشتگ کاملا درست می باشد ، اما هشتگ های زیر همگی اشتباه می باشند :

#گوشی سامسونگ ، #گوشی _ سامسونگ #گوشی_ سامسونگ

چگونه بهترین هشتگ ها را برای کسب و کارمان بیابیم ؟

چگونه بهترین هشتگ ها را برای کسب و کارمان بیابیم ؟

‌چگونه بهترین هشتگ ها را برای کسب و کارمان بیابیم ؟

تا این جا با هشتگ ها و نحوه کار آن ها آشنا شدیم و قطعا تا الآن متوجه این موضوع شده اید که هشتگ نویسی را نمی توان بدون تحقیق و بررسی های قبلی انجام داد و انتظار افزایش نرخ تعامل را نیز داشت . برای هشتگ نویسی اصولی روش های زیادی وجود دارد ; اما در ادامه با هم بهترین روش هشتگ گذاری در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد .

برای پیدا کردن مناسب ترین هشتگ های کسب و کارتان ، ۴ روش تست شده و کاملا تجربی را به شما معرفی می کنیم :

۱ – در مورد مخاطبین هدف تحقیق کنید :

قبل از این که شروع به هشتگ گذاری کنید ، باید بدانید که برای چه کسانی تولید محتوا می کنید . بعد از این که مخاطبین هدفتان را مشخص کردید ، د مورد آن ها به اندازه کافی تحقیق کنید و بفهمید که آن ها موضوع کسب و کار شما را بیشتر با چه هشتگ هایی سرچ می کنند .

یکی از بهترین ابزار های هشتگ گذاری سایت hashtagify می باشد . شما با استفاده از این ابزار می توانید پر سرچ ترین هشتگ ها در حوزه کسب و کار خود را دریافت کنید . فقط کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و لیست ۱۰ مورد از پر طرفدار ترین هشتگ های مربوط به آن را دریافت کنید .

۲ – افراد موفق در حوزه کسب و کارتان را زیر ذره بین قرار دهید :

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید ، افرادی هستند که در آن حوزه شماره ۱ هستند . فعالیت افراد شماره ۱ حوزه کسب و کارتان را زیر ذره بین قرار دهید و هر قدمی که برمیدارند را تحلیل کنید . می توانید از هشتگ هایی که آن ها استفاده می کنند نیز در صورت تناسب با موضوع مطلبتان استفاده کنید .

۳ – از ابزار خود اینستاگرام استفاده کنید :

یکی از بهترین روش های هشتگ گذاری در اینستاگرام ، استفاده از ابزار های خود اینستاگرام است . برای این کار فقط کافی است که یک بخش از هشتگ مد نظر خود را سرچ کنید و پیشنهاد های اینستاگرام را بررسی کنید و سپس بهترین هشتگ را انتخاب کنید .

۴ – در صورت لزوم از هشتگ های معروف استفاده کنید :

هشتگ های معروف و عمومی یکی از بهترین گزینه ها برای هشتگ گذاری بهینه در اینستاگرام می باشد . این هشتگ ها به دلیل پر سرچ بودن می تواند به شما برای افزایش لایک اینستاگرام ، کامنت و به طور کلی افزایش نرخ تعامل کمک شایانی بکند .

هشدار : فقط در صورتی از هشتگ های معروف استفاده کنید که با موضوع پست شما کاملا مرتبط باشد . 

دو اشتباه رایج در هشتگ گذاری در اینستاگرام

دو اشتباه رایج در هشتگ گذاری در اینستاگرام

( ۲ اشتباه رایج و ویران گر در هشتگ گذاری که هیچ وقت نباید استفاده کنی )

همان طور که گفتیم تولید محتوا در اینستاگرام و هشتگ گذاری آن قوانین خاص خود را دارد و در صورتی که به اشتباه دست به هشتگ گذاری های پی در پی بزنید ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد . در ادامه دو مورد از رایج ترین اشتباهاتی که در هشتگ گذاری در اینستاگرام شناسایی کرده ایم را به شما خواهیم گفت تا آن ها را تکرار نکنید .

۱ – استفاده بی دلیل از هشتگ های معروف :

متاسفانه بعضی از افراد به دلیل این که می خواهند مخاطب بیشتری جذب کنند ، بدون دلیل از هشتگ های معروف استفاده می کنند . استفاده از هشتگ های معروف در صورتی که با موضوع پست شما مرتبط باشد می تواند برای نرخ تعامل آن بسیار مفید باشد ; اما در صورتی که موضوع پست شما ارتباطی با هشتگ نداشته باشد شاید در کوتاه مدت باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما شود اما در طولانی مدت باعث ریزش فالوور های شما خواهد شد .

۲ – درتعداد هشتگ ها تعادل را رعایت کنید :

بار ها شده که به چشم دیده ام بعضی از افراد ۲ خط کپشن می نویسند و در انتهای آن حدود ۲۰ یا ۳۰ هشتگ قرار می دهند . در این مورد باید بگوییم که استفاده از هشتگ خوب است ، اما هر کاری که از حد تعادل خارج شود عواقب خوبی نخواهد داشت . بر حسب آنالیز تعداد زیادی پیج در اینستاگرام ، به این نتیجه رسیده ایم که اگر تعداد هشتگ ها بین ۷ تا ۱۰ عدد باشد بیشترین میزان بازدهی را خواهید گرفت .

پر بازدید ترین هشتگ های فارسی در اینستاگرام

پر بازدید ترین هشتگ های فارسی در اینستاگرام

۴۰ مورد از بهترین هشتگ های فارسی در اینستاگرام

۴۰ مورد از پر بازدید ترین هشتگ های فارسی در اینستاگرام :

  1. #خواب
  2. #گردشگری
  3. #رفیق
  4. #طبیعت_گردی
  5. #تهران
  6. #دریاچه
  7. #گردشگری_ایران
  8. #عشق
  9. #خوشمزه
  10. #کلیپ_خنده_دار
  11. #عکاسی
  12. #خاطره
  13. #قدیمی
  14. #بازیگری
  15. #پول
  16. #انگیزشی
  17. #پول
  18. #کتاب
  19. #غم
  20. #خنده_دار
  21. #خنده
  22. #من
  23. #تو
  24. #مادر
  25. #پدر
  26. #ایران
  27. #شمال
  28. #موفقیت
  29. #زن
  30. #مرد
  31. #دختر
  32. #پسر
  33. #محبت
  34. #زندگی
  35. #خوب
  36. #غمگین
  37. #فوتبال_ایران
  38. #پرسپولیس
  39. #استقلال
  40. #فوتبال_ایران
هشتگ های پر بازدید انگلیسی در اینستاگرام

هشتگ های پر بازدید انگلیسی در اینستاگرام

۴۰ مورد از هشتگ های خارجی پر بازدید در اینستاگرام

لیست ۴۰ موردی از پربازدید ترین هشتگ های انگلیسی در اینستاگرام :

  1. #instagood
  2. #instagram
  3. #TBT
  4. #selfie
  5. #life
  6. #Luxury
  7. #Love
  8. #fashion
  9. #beautiful
  10. Like4Like
  11. #Cute
  12. #Happy
  13. #Follow
  14. #followme
  15. #me
  16. #you
  17. #art
  18. #summer
  19. #instadaily
  20. #fun
  21. #girl
  22. #boy
  23. #food
  24. #style
  25. #smile
  26. #goodday
  27. #fitness
  28. #PHOTOOFTHEDA
  29. Picoftheday
  30. #repost
  31. #mood
  32. #follow4follow
  33. #amazing
  34. #sky
  35. #dog
  36. #photography
  37. #followforfollow
  38. #beach
  39. #music
  40. #photo

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک روش تبلیغات در اینستاگرام به صورت رایگان و راحت هستید ، بهینه سازی هشتگ ها ی تواند یک پیشنهاد عالی باشد ; بنا بر این سعی کنید برای پست های اینستاگرام خود بهترین هشتگ های اینستاگرام را انتخاب کنید و برای انتخاب بهترین هشتگ های فارسی و انگلیسی وقت کافی بگذارید . قطعا شاهد بازخورد آن خواهید بود .

در این مقاله سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد هشتگ گذاری در اینستاگرام پاسخ دهیم ; چنان چه سوال یا ابهام دیگری در ذهن داشتید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشیم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *