سلام دوست من ; امیدوارم حالت عالی باشه , امروز در مبنا محتوا قصد داریم در مورد تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت صحبت کنیم پس با ما همراه باش تا بهترین بازخورد و تاثیر را از تولید محتوای سایت خود بگیری .
فهرست این مطلب
تاثیر محتوا بر سئو سایت
سئو شامل بخش های مختلفی است . لینک سازی ، فعالیت در فروم ها و سوشال مدیا ، بهبود سرعت سایت ، بهینه سازی کد های سایت و … همگی جزئی از سئو هستند . اما تجربه ثابت کرده است که محتوا حداقل ۷۰ درصد داستان است . در ادامه بحث محتوای سایت و ارتباط آن با سئو را باز خواهیم کرد و به بررسی آن خواهیم پرداخت .
محتوا در کدام بخش از سئو قرار دارد ؟!
یکی از اصلی ترین موضوعات در سئو سایت ، بحث محتوای آن است که قصد داریم در اینجا بحث محتوای سایت را باز کنیم و در مورد آن به چند سوال رایج پاسخ دهیم .
برای اینکه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود باید یک سری کارها روی آن انجام شود و یک سری استانداردها که توسط موتورهای جستجو ( همون الگوریتم های گوگل ) تعیین شده است را روی وبسایت پیاده سازی کنید . به مجموعه این اعمال که در نهایت منجر به بالا آمدن وبسایت در نتایج موتور های جستجو می شوند ، سئو می گویند .
به طور کلی سئو شامل دو بخش داخلی و خارجی می باشد .
سئو داخلی شامل تمام کار هایی است که در داخل یک وبسایت به انجام می رسند ، مثل تولید محتوا ، بهینه سازی سرعت سایت ، ایجاد سایت مپ ( توسط گوگل وبمستر ) و …این کارها را می توانید توسط افزونه های مثل یوئاست سئو ، رنک مث و … انجام دهید .
سئو خارجی نیز شامل کار هایی می شود که خارج از سایت شما انجام میشود . مثل لینک سازی ، سوشال مارکتینگ ، فعالیت در فرومها و …
اکنون که مفهوم سئو داخلی و خارجی را تا حدودی درک کردیم ، می توان فهمید که محتوا بخشی از سئو داخلی وبسایت است .
چه محتوایی در دنیای آنلاین بیشتر دیده می شود ؟
در دنیای دیجیتال مارکتینگ نمی توان گفت که محتوا یک بخش از موفقیت ما در بازاریابی آنلاین را تعیین می کند . بلکه محتوا همه چیز است و بقیه عوامل مثل لینک سازی ، سرعت وبسایت و … تنها کمک کننده هستند .
اما هر محتوایی نمی تواند در این فضای پر رقابت دیده شود . محتوایی ارزشمند است که ۴ فاکتور زیر را دارا باشد :
- مخاطب مشخصی داشته باشد .
- هدف و نقشه راه مشخصی را دنبال کند .
- اصول سئو محتوا در آن رعایت شده باشد .
- از نظر مخاطب یک محتوای جذاب باشد .
تاثیر محتوای پی دی اف بر سئو سایت
اگر در حوزه سئو یا تولید محتوا فعالیت می کنید ، حتما تا به حال در مورد محتوای pdf چیز های زیادی شنیده اید . یکی از پر تکرار ترین این حرف ها ، در مورد تاثیر محتوای pdf بر سئو سایت می باشد . اما چیزی که مهم است این جا است :
« آیا محتواهای pdf واقعا بر سئو تاثیر گذار هستند ؟! » .
یک سری از دوستان سئو کار فکر می کنند که اگر در انتهای مطالب وبسایت فایل پی دی اف آن را قرار دهند به دلیل خروج سریع کاربر و افزایش نرخ پرش یا همان Bounce rate ، سئوی سایت ضعیف می شود و با افت رتبه مواجه خواهند شد ; در حالی که تجربه دقیقا خلاف این مطلب را اثبات می کند .
با توجه به این که گوگل توانایی خواندن فایل های پی دی اف را دارد ، به فایل پی دی اف نیز امتیاز خاصی اختصاص می دهد . اما نکته ای که اهمیت دارد این است که :
فایل پی دی ها حتما باید سئو شده باشد .
در نهایت فایل پی دی اف از دو جهت می تواند روی سئو تاثیر گذار باشد :
۱- دانلود فایل پی دی اف از نوشته این امکان را به مخاطب می دهد که در وقت مناسب و دقت بیشتری نوشته شما را بخواند . همین موضوع به نوعی فرآیند برند سازی با تولید محتوا را ساده تر می کند . به دنبال آن نرخ کلیک و در نهایت سئو بهبود خواهد یافت .
۲- از طریق سئو کردن فایل پی دی اف می توانیم امتیاز آن را از گوگل دریافت کنیم .
سه استراتژی لینک سازی طبیعی برای موفقیت سئو در سال ۲۰۲۰
نکاتی درباره لینک سازی داخلی سایت
انتخاب درست لینک داخلی :
۱- در اولین مرحله سعی کنید از دید یک یازدید کننده به مقاله نگاه کنید و هدف خواننده را حدس بزنید :
به عنوان مثال اگر کلیدواژه شما ” بیماری دیابت “ باشد ، رتینوپاتی دیابتی یا زخم پای دیابتی جزء کلماتی میباشد که امکان دارد کاربر روی آن کلیک کند ; بنابراین این کلمات را به صفحه مربوط به خودشان لینک میدهیم .
اما به عنوان مثال در یک مقاله که در مورد ویروس سرماخوردگی نوشته شده است ، لینک دادن به مقاله دیابت هیچ تاثیری نخواهد داشت . عموما کاربرها دوست دارند وقتی یک مقاله را میخوانند مطالب مرتبط با آن را هم بخوانند بنابراین لینک دهی مرتبط و مناسب، برای کاربر بسیار جذاب هست.
۲- لینک انتخابی باید دقیقا متناسب با کلیدواژه و همچنین متنی که کلیدواژه در آن قرار میگیرد باشد :
۳- لینک های مرتبط :
۴- لینکها را متنوع انتخاب کنید :
۵- عبارت کلیدی مقاله را لینک نکنید :
۶- تعداد استاندارد لینک ها را رعایت کنید :
۷- با دلیل موجه لینک بدهید :
۳ جزء اصلی در ایجاد اعتماد گوگل چیست؟
با گوگل همانند یک آدم باهوش عمل کنید
۱. عمر ایندکس
۲. محتوا
۳. اعتبار
کلام آخر
در این مقاله نقش محتوا در سئو سایت را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تولید محتوای سئو شده و کاربر پسند می تواند تا حد زیادی روی سئوی وبسایت شما موثر باشد . ما در مبنا محتوا انواع محتوای سئو شده و کاربر پسند را با بهترین نویسندگان برای شما تدوین خواهیم کرد تا با استفاده از تولید محتوای بهینه کسب و کار خود را متحول کنید .
برای سفارش تولید محتوای آنلاین می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.