سلام دوست من ; امیدوارم حالت عالی باشه , امروز در مبنا محتوا قصد داریم در مورد تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت صحبت کنیم پس با ما همراه باش تا بهترین بازخورد و تاثیر را از تولید محتوای سایت خود بگیری .

فهرست این مطلب

تاثیر محتوا بر سئو سایت 

سئو شامل بخش های مختلفی است . لینک سازی ، فعالیت در فروم ها و سوشال مدیا ، بهبود سرعت سایت ، بهینه سازی کد های سایت و … همگی جزئی از سئو هستند . اما تجربه ثابت کرده است که محتوا حداقل ۷۰ درصد داستان است . در ادامه بحث محتوای سایت و ارتباط آن با سئو را باز خواهیم کرد و به بررسی آن خواهیم پرداخت .

محتوا در کدام بخش از سئو قرار دارد ؟!

یکی از اصلی ترین موضوعات در سئو سایت ، بحث محتوای آن است که قصد داریم در اینجا بحث محتوای سایت را باز کنیم و در مورد آن به چند سوال رایج پاسخ دهیم .

برای اینکه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود باید یک سری کارها روی آن انجام شود و یک سری استانداردها که توسط موتورهای جستجو ( همون الگوریتم های گوگل ) تعیین شده است را روی وبسایت پیاده سازی کنید . به مجموعه این اعمال که در نهایت منجر به بالا آمدن وبسایت در نتایج موتور های جستجو می شوند ، سئو می گویند .
به طور کلی سئو شامل دو بخش داخلی و خارجی می باشد .

سئو داخلی شامل تمام کار هایی است که در داخل یک وبسایت به انجام می رسند ،  مثل تولید محتوا ، بهینه سازی سرعت سایت ، ایجاد سایت مپ ( توسط گوگل وبمستر ) و …این کارها را می توانید توسط افزونه های مثل یوئاست سئو ، رنک مث و … انجام دهید .

سئو خارجی نیز شامل کار هایی می شود که خارج از سایت شما انجام میشود . مثل لینک سازی ، سوشال مارکتینگ ، فعالیت در فرومها و …

اکنون که مفهوم سئو داخلی و خارجی را تا حدودی درک کردیم ، می توان فهمید که محتوا بخشی از سئو داخلی وبسایت است .

تاثیر محتوا بر سئو سایت

تاثیر محتوا بر سئو سایت

چه محتوایی در دنیای آنلاین بیشتر دیده می شود ؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ نمی توان گفت که محتوا یک بخش از موفقیت ما در بازاریابی آنلاین را تعیین می کند . بلکه محتوا همه چیز است و بقیه عوامل مثل لینک سازی ، سرعت وبسایت و … تنها کمک کننده هستند .

اما هر محتوایی نمی تواند در این فضای پر رقابت دیده شود . محتوایی ارزشمند است که ۴ فاکتور زیر را دارا باشد :

  1. مخاطب مشخصی داشته باشد .
  2. هدف و نقشه راه مشخصی را دنبال کند .
  3. اصول سئو محتوا در آن رعایت شده باشد .
  4. از نظر مخاطب یک محتوای جذاب باشد .

تاثیر محتوای پی دی اف بر سئو سایت

اگر در حوزه سئو یا تولید محتوا فعالیت می کنید ، حتما تا به حال در مورد محتوای pdf چیز های زیادی شنیده اید . یکی از پر تکرار ترین این حرف ها ، در مورد تاثیر محتوای pdf بر سئو سایت می باشد . اما چیزی که مهم است این جا است :

« آیا محتواهای pdf واقعا بر سئو تاثیر گذار هستند ؟! » .

یک سری از دوستان سئو کار فکر می کنند که اگر در انتهای مطالب وبسایت فایل پی دی اف آن را قرار دهند به دلیل خروج سریع کاربر و افزایش نرخ پرش یا همان Bounce rate ، سئوی سایت ضعیف می شود و با افت رتبه مواجه خواهند شد ; در حالی که تجربه دقیقا خلاف این مطلب را اثبات می کند .

با توجه به این که گوگل توانایی خواندن فایل های پی دی اف را دارد ، به فایل پی دی اف نیز امتیاز خاصی اختصاص می دهد . اما نکته ای که اهمیت دارد این است که :

فایل پی دی ها حتما باید سئو شده باشد . 

در نهایت فایل پی دی اف از دو جهت می تواند روی سئو تاثیر گذار باشد :

۱- دانلود فایل پی دی اف از نوشته این امکان را به مخاطب می دهد که در وقت مناسب و دقت بیشتری نوشته شما را بخواند . همین موضوع به نوعی فرآیند برند سازی با تولید محتوا را ساده تر می کند . به دنبال آن نرخ کلیک و در نهایت سئو بهبود خواهد یافت .

۲- از طریق سئو کردن فایل پی دی اف می توانیم امتیاز آن را از گوگل دریافت کنیم .

تاثیر فایل پی دی اف بر سئو سایت

تاثیر فایل پی دی اف بر سئو سایت

سه استراتژی لینک سازی طبیعی برای موفقیت سئو در سال ۲۰۲۰

☑️  به عنوان ژورنالیست اطلاعاتی باشید (منبع اطلاعاتی مفید و بروز)
☑️  احیای محتوا با بهبود ارزش محتوای تولید شده جهت وایرال شدن محتوا
☑️  ایجاد پست های مهمان در فروم و سایت های مرتبط دیگر

نکاتی درباره لینک سازی داخلی سایت

همان طور که گفتیم لینک سازی شامل ۲ بخش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی می باشد .
لینک داخلی ، لینکی است که یکی از صفحات وب سایت را به صفحه‌ای دیگر از همان وب سایت متصل می‌کند ; همچنین لینک داخلی قدرت وب سایت را به صفحات داخلی منتقل می‌کند .
لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی

انتخاب درست لینک داخلی :

۱-  در اولین مرحله سعی کنید از دید یک یازدید کننده به مقاله نگاه کنید و هدف خواننده را حدس بزنید :

به عنوان مثال اگر کلیدواژه شما ” بیماری دیابت “ باشد ، رتینوپاتی دیابتی یا زخم پای دیابتی جزء کلماتی می‌باشد که امکان دارد کاربر روی آن کلیک کند ; بنابراین این کلمات را به صفحه مربوط به خودشان لینک می‌دهیم .

اما به عنوان مثال در یک مقاله که در مورد ویروس سرماخوردگی نوشته شده است ، لینک دادن به مقاله دیابت هیچ تاثیری نخواهد داشت . عموما کاربرها دوست دارند وقتی یک مقاله را می‌خوانند مطالب مرتبط با آن را هم بخوانند بنابراین لینک دهی مرتبط و مناسب، برای کاربر بسیار جذاب هست.

۲- لینک انتخابی باید دقیقا متناسب با کلیدواژه و همچنین متنی که کلیدواژه در آن قرار می‌گیرد باشد :

بهتر هست کلمات انتخابی یا همان انکر تکست داخل یک پاراگراف احاطه شده باشد تا متن قبل و بعد از آن توضیحی در مورد آن لینک باشد، کلمات تنها را لینک ندهید مانند تیتر یا لیست‌ها و … انکر تکست کلمه یا کلماتی از متن یک مقاله است که به صفحه‌ای دیگر لینک می‌شود.

۳- لینک های مرتبط :

کلمه یا کلمات انتخابی را به صفحاتی با محتوای مرتبط با خودش لینک دهید .

۴- لینک‌ها را متنوع انتخاب کنید :

دائما یک کلمه یکسان را در مقالات مختلف لینک ندهید ، ساخت لینک داخلی با انکر تکست‌های متنوع به ارزش سایت می‌افزاید .

۵- عبارت کلیدی مقاله را لینک نکنید :

 عبارات کلیدی (کلیدواژه) یک مقاله را در داخل آن لینک نکنید . ممکن است به اسپم شدن مقاله بیانجامد.

۶- تعداد استاندارد لینک ها را رعایت کنید :

نهایتا در هر ۱۰۰۰ کلمه سه یا چهار لینک ایجاد کنید نه بیشتر ; کاربرها دوست ندارند با یک صفحه پر از لینک مواجه شوند.

۷- با دلیل موجه لینک بدهید :

اگر دلیلی برای لینک دادن درست ندارید اصلا لینک ندهید.
دو خط موازی هیچ وقت همدیگر را قطع نمی‌کنند ، اصطلاحا می‌گوییم دو خط موازی جواب ندارد و تهی است و یا اینکه دو خط موازی بر هم منطبق می‌شوند و بی‌نهایت جواب دارد .
یعنی دو خط موازی یا تهی هست یا بی‌شمار یا هیچ چیز یا همه چیز !!
در کل هر کاری را یا شروع نکنیم یا با تمام وجود آن کار را انجام دهیم (هیچ یا همه) .
در لینک سازی محتوا هم مانند دو خط موازی عمل کنیم یا لینک سازی نکنیم یا درست لینک سازی کنیم .
لینک سازی

لینک سازی

۳ جزء اصلی در ایجاد اعتماد گوگل چیست؟

 با گوگل همانند یک آدم باهوش عمل کنید

به جای شکستن قوانین سئو برای آن اعتماد سازی کنید .
به طور کلی ۳ جزء اصلی برای جلب اعتماد گوگل وجود دارد :

۱. عمر ایندکس

کمی فکر کنیم ; در دنیای واقعی هر چه مدت زمان بیشتری شخصی را بشناسید ، تا زمانی که آن شخص با شما منصفانه رفتار کرده و عمل ناشایستی از او سر نزند ، .شناخت بهتر و اعتماد بیشتری به اون خواهید داشت .
گوگل نیز به همین ترتیب کار می کند . وقتی در مورد اعتماد بر اساس بازه زمانی صحبت می کنیم ، منظورمان عمر ایندکس های ما می باشد . (البته زمانی که گوگل به طور مشخص شما رو می بیند و به وبسایت شما توجه می کند ) . اما مهم تر از اون اتفاقاتی است که بعد از این می افتد .

۲. محتوا

محتوا حیاتی است . چگونگی نوشتن آن و ارزشی که برای کاربر جستجو کننده دارد نسبت به موفقیتش در بالا آمدن در نتایج موتور های جستجو ارجحیت دارد . پس این قانون تغییر ناپذیر را به کار ببرید و با تهیه جزئیات دقیق در محتوا و ایجاد ارزش مناسب برای کاربر نهایی در این امر پیشرو باشید .

۳. اعتبار

منظور از اعتبار ، لینک های هر وب سایت می باشد . اما منظور تعداد لینک ها نیست ،‌ از آن مهم تر کیفیت لینک ها می باشد و اینکه چه تعدادی از آنها در طول بازه زمانی زیادی ایجاد شده اند .
آیا واقعی بوده اند یا خیر؟ آیا ip ها از منابع معتبر و با تنوع زیاد از سراسر دنیا بوده است یا فقط از یک منبع آمده اند ؟
فراموش نکنید که اعتبار در طی بلند مدت ساخته می شود نه با عجله و دور زدن گوگل .
لینک سازی

لینک سازی

کلام آخر

در این مقاله نقش محتوا در سئو سایت را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تولید محتوای سئو شده و کاربر پسند می تواند تا حد زیادی روی سئوی وبسایت شما موثر باشد . ما در مبنا محتوا انواع محتوای سئو شده و کاربر پسند را با بهترین نویسندگان برای شما تدوین خواهیم کرد تا با استفاده از تولید محتوای بهینه کسب و کار خود را متحول کنید .

برای سفارش تولید محتوای آنلاین می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *