سلام دوست من ; امروز در مبنا محتوا می خواهیم راجع به یکی از موضوعات حیاتی در حوزه تولید محتوا و همچنین سئو صحبت کنیم  این بحث مهم ” تولید محتوای یونیک ” یا همان غیر کپی می باشد .

کسانی که در حوزه تولید محتوا یا سئو فعالیت دارند به خوبی از تاثیر مخرب محتوای کپی بر سئو سایت آگاهی دارند . محتوای کپی قبل از هر چیزی روی اعتبار سایت و سپس روی رتبه آن تاثیر گذار می باشد .

قبل از این که به طور جزئی تر در مورد محتوای یونیک صحبت کنیم ، بهتر است بررسی کنیم که اصلا “ محتوای کپی و محتوای یونیک چیست ؟ ” و ” چرا باید محتوای یونیک تولید کنیم ؟ ”

یکی از موارد اساسی که در بهینه سازی و افزایش ترافیک وبسایت موثر است ، محتوا می باشد . نوع محتوا و مناسب بودن آن می تواند بازدید را به شکل عجیبی بالا ببرد ; در نتیجه می توان با تولید محتوای مناسب به اهدافی که داریم مطابق با استراتژی مورد نظر برسیم و به دنبال آن ترافیک وبسایت را افزایش دهیم . محتوای مناسب و با کیفیت خود به خود می تواند افراد بیشتری را جذب کند و هزینه هایی که صرف تبلیغات می شود را کاهش دهد .

فهرست این مطلب

محتوای کپی چیست؟

همان طور که از نامش پیدا است ، محتوای کپی به محتوایی گفته می شود که برای تدوین و گرد آوری آن زمان و انرژی صرف نشده و عینا از سایت ها و منابع دیگر کپی و در سایت مورد نظر بارگذاری می شود .

محتوای کپی چیست ؟

محتوای کپی چیست ؟

محتوای یونیکـ و دست اول به چه معنا است ؟

یونیک ( unic ) یک واژه لاتین می باشد که در زبان فارسی به معنای منحصر به فرد است . محتوای یونیک حاصل مطالعه ، گرد آوری اطلاعات و پیاده سازی آن ها است . ما زمانی می توانیم ادعا کنیم یک محتوای غیر کپی تولید کرده ایم که برای آن محتوا تنها یک url در فضای وب موجود باشد .

در ادامه با هم روش های تولید محتوای جذاب و یونیک را بررسی خواهیم کرد .

آیا محتوای بازنویسی شده ارزشمند است ؟

می توان گفت که محتوای بازنویسی شده نه کپی محسوب می شود و نه غیر کپی ; بلکه حد واسط محتوای کپی و یونیک می باشد .

در تدوین محتوای بازنویسی شده ، نویسنده تنها جملات را تغییر می دهد و مجدد همان مفهوم را با بیانی دیگر به مخاطب منتقل می کند . با این حساب این نوع محتوا از نظر گوگل یک محتوای خوب به نظر می رسد و حتی ممکن است آن را در رتبه های برتر نیز قرار دهد ، اما با توجه به این که از نظر بار معنایی آن برای کاربران یک محتوای تکراری است ، به مرور کلیک و بازدید محتوا کاهش می یابد و به همین دلیل نیز ممکن است گوگل محتوا را از رتبه ای که کسب کرده است پس از مدتی محروم کند .

به طور کلی ارزش محتوای بازنویسی شده از محتوای یونیک کمتر و از محتوای کپی بیشتر می باشد و اگر بخواهیم آن ها را به ترتیب ارزش مرتب کنیم حالت زیر را خواهیم داشت :

محتوای کپی < محتوای بازنویسی شده < محتوای یونیک

چرا باید محتوای یونیک تولید کنیم ؟

برای موفقیت در یک کسب و کار آنلاین محتوا همه چیز است . محتوا است که اعتبار سازی می کند ، برند سازی می کند ، احساسات را بر می انگیزد و در نهایت مخاطب را به سمت هدفی که مد نظر ما است هدایت می کند .

محتوایی که تولید می کنیم شخصیت برند ما را می سازد و برند سازی با تولید محتوا یکی از موضوعاتی است که همه وبمستر ها بدون استثنا به آن اهمیت ویژه ای می دهند . حالا تصور کنید مخاطب شما متوجه کپی بودن محتوای شما بشود . حتی نمی توانید تصور کنید که این موضوع تا چه حد روی کسب و کار شما تاثیر گذار است .

کپی کردن محتوا به نوعی مانند کپی کردن شخصیت یک برند دیگر می باشد که این موضوع اصلا نمی تواند روی ذهنیت مخاطب نسبت به کسب و کار شما تاثیر جالبی داشته باشد بنا بر این انتشار محتوای کپی عملا به معنای این است که شما با دست خود کسب و کارتان را نابود کنید .

مزایای محتوای یونیک

مزایای محتوای یونیک

مزایای تولید محتوای یونیک

تولید محتوای غیر کپی مزایای بی شماری دارد ، به طوری که شما می توانید صرفا با استفاده از تولید محتوای غیر کپی در گوگل رتبه های خوبی کسب کنید .

در ادامه مهم ترین مزایای تولید محتوای یونیک را با هم بررسی خواهیم کرد .

۱- ایجاد یک برند شخصی :

در واقع هر برندی به سبکی خاص تولید محتوای خود را انجام می دهد و به واسطه آن شخصیت برند خود را در ذهن مخاطب شکل می دهد . اگر محتوای تولید شده یونیک نباشد نه تنها برای برند یک شخصیت ثابت و منحصر به فرد نمی سازد بلکه سبب سلب اعتماد مخاطبان به آن می شود .

۲- کسب رتبه در گوگل :

گوگل مانند سایر موتور های جستجو به کپی نبودن محتوا اهمیت ویژه ای می دهد ; تا حدی که در صورت تشخیص کپی بودن محتوا ممکن است سایت را جریمه کند و به صفحات آخر منتقل کند . این افت رتبه به راحتی برای سئو کار قابل جبران نخواهد بود و باید تلاش زیادی برای برگرداندن سایت به حالت اول انجام گیرد .

۳- کاهش هزینه های اضافی برای تبلیغات :

یکی از تبلیغات رایج در حوزه وب ، تبلیغات گوگل ادوردز می باشد که شما با خریدن رتبه برای یک یا چند کلمه کلیدی می توانید به نوعی باعث دیده شدن وبسایت خود شوید .

هزینه های تبلیغات گوگل ادز نسبتا بالا است و شما می توانید به راحتی به واسطه تولید محتوای یونیک وبسایت خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهید و به این صورت از صرف هزینه های اضافی برای تبلیغات نیز جلوگیری کنید .

back link

back link

۴ – کسب بک لینک طبیعی :

انواع بک لینک به دو دسته تقسیم می شوند :

۱- بک لینک طبیعی :

هنگامی که کیفیت محتوا به قدری بالا باشد که سایت های دیگر به دلیل معتبر و مفید بودن محتوای شما ، از سایت خود به شما لینک بدهند ، شما بک لینک طبیعی کسب کرده اید .

۲- بک لینک دستی :

بسیاری از وبمستر ها برای بالا بردن رتبه وبسایت خود ، در سایت ها و وبلاگ های مختلف ثبت نام و در آن ها محتوا منتشر می کنند و به نوعی کاربر را از وبلاگ به سایت خود هدایت می کنند . برای هدایت کاربر می توانیم روی عکس هایی که در وبلاگ ها بارگذاری می کنیم آدرس سایت خود را قرار دهیم و یا از مقاله منتشر شده به صفحه مربوطه در سایت خود لینک دهیم .

وقتی محتوا یونیک باشد ، گوگل نه تنها به علت کپی نبودن آن ، بلکه به علت بک لینک های طبیعی که محتوا به دلیل با کیفیت بودن کسب کرده است به آن امتیاز می دهد و این به نوبه خود می تواند برای وبسایت شما بسیار سر نوشت ساز باشد . در گوگل وبمستر در بخش Links to your site می توانید اطلاعات کاملی از بک لینک های دریافتی سایت خود به دست آورید .

مبنا محتوا با ارائه محتوای یونیک و با کیفیت همواره جایگاه خود را در میان رقبا حفظ کرده است . برای سفارش محتوای یونیک می توانید از طریق بخش تماس با ما برای ثبت سفارش خود اقدام کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *