تولید محتوا در یوتیوب

سلام دوست من ; امروز در مبنا محتوا قصد داریم در مورد تولید محتوا در یوتیوب صحبت کنیم .

همه ما از اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی آگاه هستیم و می دانیم که شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در کسب و کار بسیاری از ما ایفا می کنند .

یوتیوب یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی است که در سال ۲۰۰۵ توسط چاد هرلی ، استیو چن و جاوید کریم ارائه شد و به عنوان دومین وبگاه پر طرفدار بعد از گوگل شناخته شد .

در حال حاضر یوتیوب بیش از ۲ میلیاد کاربر فعال به صورت ماهانه دارد و در هر ۶۰ ثانیه ۵۰۰ ساعت ویدیو در آن آپلود می شود ; با توجه به این آمار و ارقام در صورتی که بتوانید کسب و کار خود را در یوتیوب گسترش دهید خواهید توانست فروش میلیونی را تجربه کنید .

اولین و کلیدی ترین بحث برای گسترش کسب و کار در یوتیوب مانند سایر شبکه های اجتماعی تولید محتوا می باشد . به طور کلی شما باید سعی کنید با تولید محتوا در یوتیوب به صورت اصولی بازدید کنندگان خود را افزایش دهید و به دنبال آن کسب و کار خود را به در آمد های بالا برسانید .

در این مقاله به شما بهترین تکنیک های تولید محتوا در یوتیوب را خواهیم گفت که می تواند کسب و کار شما را متحول کند ، پس تا انتها با ما همراه باشید .

قبل از این که وارد این بحث شویم باید یک نکته خیلی مهم در مورد کسب در آمد در یوتیوب را بدانید .

تولید محتوا در یوتیوب

تولید محتوا در یوتیوب

فهرست این مطلب

یک گام مهم قبل از تولید محتوا در یوتیوب

برای این که بتوانید از ویدیو هایی که در یوتیوب منتشر می کنید کسب در آمد کنید باید قبل از هر کاری شرایط اولیه آن را برای خود فراهم کنید .

برای کسب در آمد از یوتیوب ابتدا باید در برنامه partner program در یوتیوب ثبت نام کنید . پس از ثبت نام در این برنامه ، یوتیوب به بررسی کانال شما می پردازد و آن را از جهت بازدید و دنبال کننده بررسی می کند .

برای این که بتوانید کسب در آمد از یوتیوب را آغاز کنید باید حداقل به میزان ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۴۰۰۰ ساعت بازدید در سال رسیده باشید . برنامه partner program کانال شما را بررسی می کند و زمانی که به این حد تعیین شده از بازدید و دنبال کننده برسید به شما اطلاع خواهد داد و از آن پس می توانید بیزینس خود را در یوتیوب استارت کنید .

۴ راهکار تضمینی برای تولید محتوا در یوتیوب

یوتیوب نیز مانند چندین شبکه اجتماعی دیگر تنها برای اشتراک گذاری ویدیو سازمان دهی شده است ، بنا بر این منظور از تولید محتوا در یوتیوب صرفا تولید ویدیو های جذاب می باشد . در ادامه با هم نکاتی را برررسی خواهیم کرد که سبب می شود ویدیو های شما بازدید بیشتری بخورد و دنبال کنندگان بیشتری را به کانال خود جذب کنید .

عنوان ویدیو

عنوان ویدیو

۱- اولین بخش مهم در تولید محتوا در یوتیوب عنوان ویدیو می باشد:

در یوتیوب بخشی وجود دارد که شما می توانید در این قسمت برای ویدیو خود عنوان و موضوع تعریف کنید . بحث تبلیغ نویسی حتی در یوتیوب هم کاربرد دارد . انتخاب عناوین جذاب و ترغیب کننده می تواند تا حد زیادی روی آمار کانال شما موثر باشد .

به عنوان مثال عنوان هایی که با جملات نسبتا اغراق آمیز آمیخته می شوند می تواند تا حد زیادی روی مخاطب موثر واقع شوند . به عنوان مثال چند مورد از عناوین جذاب را با هم بررسی می کنیم :

  • چگونه بدون حتی یک ریال سرمایه میلیونر شویم ؟

در این تیتر یکی از موضوعاتی بیان شده است که بسیاری از مردم به آن فکر می کنند و به دنبال راهی هستند که بتوانند بدون سرمایه به درآمد برسند . چنین عنوان هایی می تواند حتی افرادی که قصد مطالعه در مورد کسب و کار را ندارند را نیز به سمت خود جلب کند .

  • فقط با دانستن ۸ نکته اساسی بیشترین آمار ترافیک را به سمت وبسایت خود هدایت کنید . 

در این عنوان ۲ نکته بسیار مهم وجود دارد :

  1. از اعداد و ارقام در آن استفاده شده است . تجربه ثابت کرده است که ۷۰ درصد از انسان ها به عنوان هایی که شامل اعداد هستند واکنش مثبت نشان می دهند . شما نیز می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید .
  2. از کلمه تفضیلی « بیشترین » استفاده شده است . عنوان های که شامل کلمات تفضیلی مانند « بیشترین ، بهترین ، پر در آمد ترین و … » هستند می تواند تا حد زیادی مخاطب را به سمت شما ترغیب کند .

۲- کیفیت ویدیو :

یکی از مهم ترین موضوعات در تولید محتوا در یوتیوب ” کیفیت ویدیو “می باشد .

اگر کمی به سلیقه و روحیات خود دقت کنید متوجه خواهید شد که یک ویدیوی با کیفیت نسبت به یک ویدیوی بی کیفیت از نظر روانی می تواند تاثیر بیشتری بر شما بگذارد . انسان های دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند . سعی کنید در تدوین ویدیو های خود به دو نکته بسیار زیاد توجه کنید :

  • کیفیت تصویر : تدوین ویدیو هایی با رزلوشن بالا به دلایل مختلفی روی بیننده از نظر روانی تاثیر مثبتی می گذارند .
  • کیفیت صدا : قبل از انتشار ویدیو حتما صدایی که روی آن پخش می شود را نویز گیری کنید . نویز گیری صدا باعث می شود که توجه مخاطب تنها بر روی مطلب بیان شده متمرکز شود و این یعنی یک بازدهی عالی برای صاحب کانال . به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های نویز گیری می توان به adobe audition اشاره کرد .

برای تولید ویدیو های با کیفیت حتما لازم نیست که استودیو های حرفه ای و تجهیزات گران قیمت استفاده کنید . می توانید با استفاده از نرم افزار های ویرایش فیلم و صدا تا حدودی کیفیت کار را بالا ببرید .

کاور ویدیو

کاور ویدیو

۳- کاور ویدیو :

عکسی که شخص به عنوان کاور ویدیو مشاهده می کند می تواند تا حد زیادی روی کلیک کردن یا نکردن او روی ویدیوی شما موثر باشد . استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و زرد که بسیار جلب توجه می کنند می تواند ایده جالبی باشد . همچنین سعی کنید در کاور ویدیوی خود از محتوای متنی در کنار تصویر نیز استفاده کنید .

یکی از بهترین نرم افزار های ساخت کاور که برای تولید محتوا در اینستاگرام نیز کاربرد دارد ابزار canva می باشد .

۴- موضوع ویدیو :

آخرین موردی که در بحث تولید محتوا در یوتیوب به آن می پردازیم بحث ” موضوع ویدیو ” می باشد . بسیاری از صاحبین کانال های یوتیوب دغدغه این را دارند که ” با چه موضوعی محتوا تولید کنیم که باز خورد بهتری بگیریم ؟ “

پاسخ این سوال در وهله اول به تخصص و حرفه شما بستگی دارد . اما بهتر است موضوع محتوای خود را کاملا تخصصی انتخاب کنید . درست است که در این حالت مخاطبین کمتری خواهید داشت اما همین تعداد کم هدفمند هستند و در صورتی که درست عمل کنید می توانند شما را وایرال کنند و از این طریق مشتریان جدید تری به دست آورید .

« ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید . اگر انتقاد یا سوالی در حوزه تولید محتوا در یوتیوب دارید حتما آن را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید . »

4 پاسخ
  1. mr: S
    mr: S گفته:

    با سلام
    متاسفانه به این نکته مهم اشاره نفرمودید ما که در ایران هستیم ومورد تحریم غرب قرار گرفتیم مبالغ حاصل از تولید محتوا چطور به حساب ما منتقل می شع؟
    ممنون میشم توضیح لازم رو بفر مایید.

    پاسخ
    • مائده خدام
      مائده خدام گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      طی اپدیت های بعدی حتما به این موضوع پرداخته میشه
      ممنون از انتقادتون

      پاسخ
  2. mr: S
    mr: S گفته:

    با سلام
    متاسفانه به این نکته مهم اشاره نفرمودید ما که در ایران هستیم ومورد تحریم غرب قرار گرفتیم مبالغ حاصل از تولید محتوا چطور به حساب ما منتقل می شه؟
    ممنون میشم توضیح لازم رو بفر مایید.

    پاسخ
    • مائده خدام
      مائده خدام گفته:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از انتقادتون حتما در آپدیت های بعدی این مورد اضافه میشه

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *