آژانس-تبلیغاتی-مبنا-محتوا

سلام دوست من , امروز در این مقاله از مبنا محتوا میخواهیم با هم در مورد تبلیغات و بطور جزئی تر در مورد آژانس محتوایی مبنا محتوا صحبت کنیم و اینکه اصلا چرا باید مقداری هزینه را به تبلیغات اختصاص دهیم ؟

فهرست این مطلب

آژانس محتوایی مبنا محتوا

دنیای تکنولوژی عصر حاضر یک نیاز مهم را در خود احساس می کند . این نیاز به قدری است که اگر نتوان آن را به شیوه صحیح انجام داد نه تنها سودی در بر نخواهد داشت ، بلکه ممکن است ضرر های جبران ناپذیری برای متقاضی خود به دنبال داشته باشد. همان طور که می دانید فناوری روز دنیا توانسته است تولیدات زیادی را به بازار عرضه نماید.
عرضه و فروش این تولیدات به یک عامل اساسی و مهم به نام « تبلیغات » نیاز دارد، طبق این نیاز مهم بسیاری از متفکران به سوی رفع نیاز بازار اقداماتی را انجام داده اند. به عنوان نمونه می توان گفت
علاقه مندان به حوزه تبلیغات مراکزی را تأسیس کرده اند که بسیاری از فعالیت های مورد نیاز تبلیغات را به خوبی انجام می دهند . توانایی انجام مراحل تبلیغاتی درست ، از ویژگی های بارز این مراکز به شمار میرود .
نام اصلی این نوع مراکز آژانس های تبلیغاتی است، در ادامه سعی شده است تا مطالب پیرامون آژانس های تبلیغاتی به وضوح بیان شود . آنچه پیش روی شما خواهد بود عناوینی همچون موارد زیر خواهد بود :

  • شرکت تبلیغاتی
  • کمپین تبلیغاتی
  • تبلیغات آنلاین و برندینگ

آشنایی با واژه های ذکر شده گامی در جهت توسعه انواع کسب و کار ها محسوب می شود. توصیه می شود مطالب را با دقت و توجه مطالعه نمایید .

چه عناصری در انتشار یک تبلیغ وجود دارد ؟

شرکت های تبلیغاتی، یکی از انواع شرکت هایی است که جامعه امروز به آن نیاز مبرم دارد ; شرکت های تبلیغاتی با هدف رفع یکی از نیاز های ضروری بازار کسب و کار به وجود آمده است. فعالیت های گسترده تبلیغاتی متنوع هستند ؛ این فعالیت ها به نحوی برنامه ریزی شده است که متقاضی تبلیغاتی با ورود به این شرکت ها اطمینان خاطر برای پیشرفت کار خود را کسب می نماید. برخی از فعالیت های شرکت های تبلیغاتی مواردی هستند که به آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

۱ -فعالیت حوزه های فیلم و عکس:

ساخت بنر یا تیزر های تبلیغاتی یا به عبارتی همان فیلم و عکس های تبلیغاتی ، یکی از اصلی ترین مواردی است که تعیین میکند که مخاطب به برند شما علاقه مند شود یا نه . پرسنل در گیر در فعالیت حوزه های فیلم و عکس اشخاص مجربی هستند که توانمند به ارائه خدمات تصویر برداری و فیلم برداری با ویژگی روز و انواع تکنولوژی های مرتبط با آن هستند . از این رو می توان گفت متخصصان فیلم و عکس با ارائه فعالیت و خدمت خود گام مهمی در تعریف و توسعه نیاز متقاضی بر داشته اند .

 

۲ -فعالیت های حوزه طراحی و چاپ:

طراحی یک تبلیغ جذاب ، یکی از پر کاربرد ترین روش های جذب مخاطب است . پرسنل شرکت های تبلیغاتی در بخش طراحی و چاپ افراد توانمندی هستند که با در اختیار داشتن امکانات چاپی ایده های نوینی جهت طراحی و چاپ را برای متقاضیان خود بیان خواهند کرد .

آژانس-محتوایی-مبنا-محتوا

آژانس-محتوایی-مبنا-محتوا

۳ -فعالیت های حوزه طراحی وب سایت و سئو در سایت:

وقتی سخن از دنیای وب است ، نا خود آگاه ذهن به سمت موارد دیده شده در وبسایت ها سوق داده می شود . هر آنچه که کاربر یا مخاطب در یک وب سایت می بیند و یا از امکانات آن استفاده می کند ،
یک ذهنیت خاص را در ذهن مخاطب به تصویر می کشد ; به این روند برند سازی با تولید محتوا میگوییم .
از این رو پرسنل حوزه طراحی سایت و سئو در آژانس محتوایی مبنا محتوا ، هر آنچه که به معروفیت یک سایت آن هم در سطح جهانی ارتباط دارد برای متقاضی خود اِعمال خواهند کرد . موارد مهم در طراحی سایت و نیز
سئوی سایت عبارتند از:

• مطلب داخل سایت و کلمات کلیدی آن ها .
تولید محتوای گرافیکی داخل وب سایت و توجه به نماد های گرافیکی و بصری.
تولیدمحتوای صوتی و تصویری انواع مختلف فایل در وب سایت.

۴ -فعالیت های حوزه خدمات نمایشگاهی:

پرسنل در گیر در این حوزه سعی دارند ایده های جدیدی را برای متقاضیان خود ارائه دهند. ایده های جدید در راستای ارائه خدمات نمایشگاهی محصولات ، به متقاضیان مورد نظر خواهد بود. به
طور یقین طراحان خالق و حرفه ای در انجام فعالیت خود برای ارائه به متقاضی موفق هستند.

برندینگ

برندینگ

۵ -فعالیت های حوزه برندینگ و برند سازی:

برندینگ یا برند سازی یکی از نیاز های متقاضیان تبلیغات است. پرسنل در گیر در حوزه برندینگ اولین گام خود را برای دریافت نیاز ها و خواسته های مشتریان بر می دارند. و سعی می کنند تا به طور کامل و درست نیاز مشتریان را تشخیص دهند. تشخیص درست نیاز مشتری پایه اولیه کار برندینگ است.
بعد از تشخیص درست نیاز ، استراتژی تولید محتوای مورد نیاز برای متقاضی تشریح می شود . در نتیجه فرد متقاضی استراتژی دریافتی را برای شرکت خود به کار خواهد بست. به عبارت دیگر نیاز مشتری با سطح برندینگ ارتباط مستقیم دارد. این نیاز باید متناسب با نیاز روز متقاضی بر آورد شود.

۶ -فعالیت کمپین های تبلیغاتی با تولید محتوای حرفه ای :

کمپین تبلیغاتی هویتی است که به طور یقین نمی توان برای آن تعریف خاصی به کار برد. تعریف واژه کمپین تبلیغاتی نمی تواند از معیار دقیقی بر آورد شود . آنچه مهم است آن است که هر سازمان یا شرکت تبلیغاتی در دوران گسترش فعالیت اجرایی خود به صورت تدریجی به اثر بخشی نسبی رسانه و ابزار های مرتبط با آن متوجه خواهد شد . از این رو استفاده از فعالیت های یک کمپین تبلیغاتی برای این سازمان ها و شرکت ها یک ضرورت اساسی به شمار خواهد رفت.

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ، امکان تبلیغات گسترده تر را فراهم میکند

کمپین تبلیغاتی واژه ای است که امروزه به صورت گسترده از آن نام برده می شود ، فعالیت های این حوزه بسیار فراتر از آن است که ذکر شود ، اما می توان برای کمپین تبلیغاتی یک لغت عمومی به کار برد . این لغت عمومی می تواند واژه « رسانه » باشد ، علی رغم آن که بسیاری از افراد واژه کمپین تبلیغاتی را با حجم ریالی آن می شناسند. به عنوان مثال می توان گفت در جامعه امروز برخی از شرکت ها که برای خود یک کمپین تبلیغاتی تهیه و علاوه بر صرف هزینه فعالیت های تبلیغاتی ویژه و خاصی را دریافت می کنند . از آن جا که تبلیغات انجام شده در قالب تولید محتوا در فضای مجازی انجام می شود گستردگی مخاطبان آن متنوع و زیاد است. به گونه ای در نهایت کار شرکت مورد نظر از داشتن یک کمپین تبلیغاتی خرسند است .
شرکت ها می توانند از رسانه های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده نمایند . کمپین های تبلیغاتی فعالیت تبلیغاتی خود را طبق نظر و نیاز متقاضی به نمایش می گذارد . شیوه های رسانه ای که کمپین های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند عبارتند از:

• استفاده گسترده از بیلبوردهای مختلف در سطح شهر .
• ارتباط نزدیک با صدا و سیما و استفاده از رسانه صدا و سیما .
• استفاده و به کار گیری از داده های کاربران آنلاین ( مانند ایمیل) .
• ارسال پیامک یا تماس تلفنی با استفاده از شماره تماس بسیاری از مردم .
• استفاده از رسانه های مکتوب مانند مجله ها و روزنامه ها .
• استفاده از فعالیت انحصاری در فضای مجازی . استفاده از شبکه های داخلی و شبکه های ماهواره ای ؛ اما باید در نظر داشت استفاده از شبکه های ماهواره ای به دلیل محدودیت های قانونی در کشور ایران خودکشی استراتژیک به شمار می آید.

Online-Advertising

Online-Advertising

تبلیغات آنلاین ، راهی برای دیده شدن

تبلیغات آنلاین که محور فعالیت های آژانس محتوایی مبنا محتوا است ، واژه ای است که به دنبال واژه کمپین تبلیغاتی قابل استفاده است. به صورت عمومی تبلیغات آنلاین به هر نوع فعالیت اینترنتی گفته می شود که :

در راستای تبلیغات به منظور ایجاد دانش و علاقه برای تعریف فعالیت پیرامون یک محصول یا خدمات مرتبط با آن انجام می شود .

مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین بیش از هر نوع تبلیغ دیگری گزارش شده است . زیرا استفاده از فضای اینترنت به شیوه تکنولوژی های جدید بسیار پر مخاطب تر از شیوه های سنتی نتیجه مث بتی را در بر داشته است . آژانس محتوایی مبنا محتوا نیز از همین شیوه برای تبلیغات و جذب مخاطب استفاده میکند .

برای آشنایی بیشتر شما برخی از این مزایا را بیان خواهیم کرد تا به ضرورت تبلیغات آنلاین پی ببرید . چند مورد از مزایای تبلیغات آنلاین عبارت است از :

قیمت کم ولی مخاطب زیاد:

شیوه تبلیغات آنلاین بدون شک کم ترین هزینه و بیشترین مخاطب را در بر خواهد داشت . زیرا گستردگی استفاده از اینترنت به قدری زیاد شده است که همه افراد با هر وسیله ممکنی می توانند به اینترنت متصل و از خدمات ارائه شده در آن استفاده نمایند .

قابلیت اندازه گیری مخاطبین:

بهره گیری از ابزار های اینترنتی قابلیت آمار گیری از تعداد مخاطبین را دارد . بر خلاف رسانه های تبلیغاتی دیگر ، تبلیغات آنلاین در زمینه آمار گیری نیاز های خود بسیار توانمند است.

قابلیت شخصی سازی تبلیغات:

در تبلیغات سنتی مخاطبین هر محصول یا علاقه مند بوده و یا بی تفاوت از محصول به کار خود پرداخته اند . در تبلیغات آنلاین سعی شده است تا در جذب همه مخاطبان اقدام کند . آنان که مشتری محصول هستند وفادار بمانند و آنان که بی تفاوت بوده اند جذب خرید محصول شوند .
همان طور که با مزایای تبلیغات آنلاین آشنا شدید ، بهتر است انواع تبلیغات آنلاین را نیز بشناسید. به صورت خلاصه انواع تبلیغات آنلاین به شرح ذیل ذکر شده است که عبارتند از:

تبلیغات نمایشی (Display)

تبلیغات نمایشی نوعی از بنر های اطراف وب سایت یا اپلیکیشن است که مخاطبان زیادی را دارد که برخلاف تصور خیلی ها میتواند با فرمت های مختلف از جمله تصویر ، محتوای متنی و … دیده شود . به صورت متحرک یا انیمیشن دیده می شود .

تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات آنلاین است که هزینه تبلیغات با آژانس تبلیغاتی ، به ازای هر کلیک محاسبه و تسویه میشود و با هر کلیک وارد شده در صفحه تبلیغ ، هزینه تبلیغ برای شرکت پرداخت می شود .

این روش از بهترین و پر بازده ترین روش های تبلیغاتی است . خود گوگل هم تبلیغات کلیکی را انجام میدهد و در ازای مبلغی ، مدتی وبسایت مورد نظر را در رتبه های بالا نگه میدارد و هزینه آن هم بصورت کلیکی محاسبه میشود که در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد .

تبلیغات همسان (Ads Native)

این نوع از تبلیغات ، می تواند مربوط به شیوه ای متفاوت از تبلیغات درون وب سایت یا اپلیکیشن ها باشد. این نوع از تبلیغ در قالب یک پلتفرِم همسان با وب سایت طرح ریزی شده است . ابتدا مخاطب مطالب را از سایت دلخواه خود می بیند سپس به تبلیغ نگاهی خواهد کرد و با کلیک روی تبلیغ هزینه تبلیغ نیز ارسال می شود .

هدف گیری مجدد (Retargeting)

همانطور که میدانید در فرآیند بازاریابی ، جلب توجه کاربر برای اولین بار ، راضی نگه داشتن او تبدیل کردنش به مخاطب وفاردار ، یک فرآیند هزینه بر و طولانی است . یکی از بهترین روش های بهینه سازی این فرآیند ، روش هدف گیری مجدد یا همان ریتاگتینگ است ; در این روش از بازرایابی آنلاین ، کاربران ضمن استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های دیگر ، مجددا تبلیغ شما را خواهد دید . یکی از بهترین تکنیک های ریتاگتینگ ، استفاده از کد های تخفیف یا ارائه محصولات مشابهی است که مشتری شما قبلا از آن ها استفاده کرده است . بد نیست بدانید در ریتاگتینگ بر خلاف بسیاری از روش های قدیمی به همه کاربران یک تبلیغ عمومی را نمایش نمیدهند ، بلکه به هر کاربر بنر اختصاصی او را ارسال میکنند .

google-adds

google-adds

گوگل ادورز (Ads Google)

گوگل ادروردز یا  گوگل ادز ، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است . در این روش ، تبلیغ کنندگان ، تبلیغ خود را از طریق وبسایت ها یا ابزار های مختلف گوگل ، تبلیغات خود را به بازدید مخاطبان میرسانند . تبلیغات در موتور های جستجوی گوگل ، مهم ترین نوع تبلیغات در گوگل ادز میباشد که در این روش ، تبلیغ کننده ، یک عبارت یا کلمه کلیدی را در گوگل ادز وارد میکند تا کاربران هنگام سرچ آن عبارت ، با وبسایت او روبرو شوند . همچنین در این روش ، هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک محاسبه میشود .

برندینگ (Branding) ، ساخت شخصیت کالا در دنیای وب

برند سازی یا برندینگ ، پروسه ای است که جایگاه ذهنی یک محصول یا خدمت را تعریف ، و برای افزایش ماندگاری آن گام های مهمی را بر می دارد . نتیجه انجام فعالیت های برندینگ عاملی برای ارزش گذاری به مشتریان و نفع صاحبان محصول به شمار می آید .
در واقع برندینگ یا برند سازی ذهنیت افراد را نسبت به شرکت یا سازمان تعریف خواهد کرد ، آغاز عملیات برندینگ به مواردی بستگی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد . این موارد عبارتند از:
• تبلیغات
• روابط عمومی
• پیشبرد فروش
• بازاریابی مستقیم
• فروش شخصی
• بسته بندی
• رویداد ها و اسپانسرینگ ها
• خدمات مشتری

به عبارت دیگر می توان گفت که برندینگ یا برند سازی نتیجه پیام یا گزارش انواع رسانه است که میزان محبوبیت آن به محتوای پیام بستگی دارد ; این اثر می تواند به صورت یک نام تجاری بسیار قوی در ذهن مخاطبین به تصویر کشیده شود.
استفاده از برندینگ به جا می تواند ثروت و اعتبار را برای شرکت به دنبال بیاورد، این پیشرفت از طریق برند سازی هوشمندانه بسیار سریع تر به نتیجه و هدف تعیین شده خواهد رسید. لوگوی یک محصول و تبلیغات و شیوه خدمت رسانی آن شرکت یا سازمان را در مسیر اهداف خود پیش خواهد برد. تمایز هر شرکت در قالب این شیوه از تبلیغ به صورت عیان دیده می شود.
از این رو مجموع ارزش های مالی و دارایی های فیزیک یک شرکت یا سازمان بسیار ملموس خواهد بود . این برند سازی یا برندینگ نیازی است که امروزه در بازار رقابت به عنوان یک عامل ضروری دیده شده است. توجه به آن می تواند اهمیت جایگاهی آن را برای افراد به وضوح نشان دهد. دو عاملی و کشوری را برای جذب عمق و گستردگی برند شیوه های برند سازی مشارکتی دیجیتالی عل مخاطب ایجاد کرده است .

آژانس محتوایی مبنا محتوا با بکار گیری بهترین و جدید ترین روش های برند سازی و بازاریابی محتوا ، شما را در تحقق اهداف بزرگتان یاری میکند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *