مشاور محتوا

سلام دوست من , در این مقاله از مبنا محتوا میخواهیم در مورد تخصصی بنام مشاوره محتوا صحبت کنیم .

همانطور که میدانید اغلب بیزینس های موفق جهان برندسازی و شهرت خود را مدیون فضای وب و طراحی سایت هستند ; راه اندازی یک وبسایت اولین و راحت ترین قدم برای جا افتادن برند در دنیای وب است . بعد از راه اندازی یک وبسایت ، شما باید تلاش کنید تا در نتایج جستجوی کاربران دیده شوید و به رتبه های بالاتر دست پیدا کنید . برای این کار باید به موارد مختلفی مانند تولید محتوا ، سئو سایت و … توجه کنید .

اما رعایت اصول سئو به تنهایی برای دیده شدن یک برند کافی نیست ; شاید یک سئو حرفه ای بتواند شما را تا مدتی در رتبه های بالا نگه دارد اما این که کاربران چقدر به برند شما و برندتان علاقه مند شوند ، تا حد زیادی به محتوایی که انتشار میدهید بستگی دارد .

بسیاری از شرکت ها و بیزینس های بزرگ ، برای تولید محتوای خود ، نیروی تولید کننده محتوا استخدام میکنند . اما اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که نه تخصصی در تولید محتوا دارید و نه هزینه استخدام متخصص تولید محتوا را دارید ، استفاده از مشاوره محتوا میتواند بهترین و بصرفه ترین راه حل ممکن باشد .

اما بیایید پیش از آن که در مورد این تخصص بحث کنیم ، کمی اهمیت محتوا و بازاریابی محتوا را زیر ذره بین قرار دهیم .

بازاریابی محتوا

 

فهرست این مطلب

اهمیت بازاریابی محتوا در دنیای مدرن

در دنیای امروز حدود ۸۰ درصد مردم روزانه بخش قابل توجهی از وقت خود را در اینترنت میگذرانند و محتوا های منتشر شده در فضای مجازی را مورد بررسی قرار میدهند . از محتوا های منتشر شده در اینستاگرام گرفته تا فیس بوک و لینکدین و گوگل ; حالا تصور کنید با این آمار بالای سرچ که روزانه در گوگل یا سایر شبکه های اجتماعی انجام میشود ، اگر شما در صدر باشید ، چند نفر محتوای شما را میبینند و روی آن کلیک میکنند ؟!! قطعا این آمار بسیار بالاتر از آمار مخاطبانی است که میتوانید در دنیای حقیقی دریافت کنید . پس در اینجا به اهمیت بالای بازاریابی محتوا پی میبریم .

مشاوره محتوا ، بصرفه ترین روش برای دیده شدن برند شما

در فضای مجازی و خصوصا دنیای وب ، همانطور که افرادی که محتوا ها را بررسی میکنند تعداد زیادی را شامل میشوند ، تولید کننده های محتوا نیز به نسبت آمار بالایی دارند . برای اینکه شما بتوانید محتوای خود را در جایگاه بهتری نسبت به محتوای رقیبانتان قرار دهید و مخاطبین مشترک را به سمت برند خودتان ترغیب کنید و در میان انبوه  برند ها دیده شوید ، باید یک محتوای جذاب و کارآمد تولید کنید که نسبت به محتوای رقیبانتان مزیت های زیادی داشته باشد . تولید کردن محتوا بر خلاف تصور بسیاری از افراد یک تخصص است . پس اگر میخواهید خودتان دست به تولید محتوا برنید در حالی که در این زمینه متخصص نیستید ، بهتر است از مشاوره محتوا استفاده کنید .

 

مشاور محتوا چه کاری انجام میدهد ؟

 

وظایف یک مشاور محتوا چیست ؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که مشاور محتوا دقیقا چه خدمتی را ارئه میدهد ؟! بیایید به بررسی چند مورد از مهم ترین آن ها بپردازیم :

۱- تدوین استراتژی تولید محتوا :

برای اینکه از فرایند بازاریابی محتوا نتیجه دلخواهتان را بگیرید ، باید برای تولید محتوای خود یک استراتژی حرفه ای تدوین کنید . ایجاد تقویم محتوایی که زمان بندی انتشار هر محتوا را مشخص میکند ، یکی از مهم ترین بخش های این روند است .طراحی استراتژی تولید محتوا همچنین باید بر مطابق با پرسونای مخاطب انجام شود . طراحی این استراتژی یکی از مهم ترین کارهایی است که در حوزه کاری مشاوره محتوا قرار میگیرد .

۲- خلق شخصیت برند :

برندسازی با تولید محتوا یکی از اصلی ترین اهداف بازاریابی محتوا است . مشاوران محتوا میتوانند شما را در تشخیص اینکه چه نوع محتوایی برای خلق شخصیت برند شما مناسب تر است ، راهنمایی کنند . تشخیص محتوای جذاب و مناسب برای برند سازی نیاز به سال ها تجربه دارد و قطعا از عهده یک شخص تازه کار در تولید محتوا ساخته نیست .

۳- بررسی اصولی بودن محتوا :

اصولی بودن محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که باید در تولید محتوا رعایت شود . استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، تبلیغ نویسی محتوا ، پراکندگی متناسب کلمات کلیدی در محتوا و بسیاری موارد دیگر از اصولی است که باید در تولید محتوا مورد بررسی قرار بگیرد . استفاده از یک مشاوره محتوای حرفه ای میتواند تمامی این اصول را برای شما به بهترین نحو سازماندهی کند .

۳- تحلیل رقبای شما :

در هر حوزه ای که فعالیت میکنید قطعا رقیبان زیادی دارید . تحلیل رقبا مدت زیادی است که به یکی از پر کاربرد ترین روش ها برای بالا بردن رتبه وبسایت تبدیل شده است . بر خلاف تصور خیلی ها ، تحلیل رقبا به معنی تقلید از آن ها نیست . قبل از اینکه دست به تولید محتوا بزنید ، باید بدانید رقبای شما در چه وضعیت و موقعیتی هستند و اگر پیشرفت یا پسرفتی داشته اند علت آن چه چیزی بوده است . بعد از تحلیل فعالیت رقیبانتان ، باید سعی کنید که اشتباهات آن ها را تکرار نکنید و در نقاط قوتشان ، از آن ها بهتر عمل کنید . افراد متخصص در زمینه مشاوره محتوا با تجربه ای در اختیار دارد میتواند این کار را برای شما انجام دهد و با توجه به رقابت در کلمات کلیدی ، مخاطبین مشترک و بسیاری از فاکتور های دیگر برای شما بهترین استراتژی تولید محتوا را تدوین میکند .

مزایای مشاوره محتوا برای داشتن یک سئو سایت حرفه ای

شاید اگر در مورد مزایای مشاوره محتوا بیشتر بدانید ، بهتر بتوانید اهمیت آن را درک کنید ; پس به بررسی چند مورد از مزایای آن میپردازیم :

  • تولید محتوای مناسب بر اساس میزان سرچ کلمات کلیدی
  • تدوین تقویم محتوای مناسب کسب و کار شما
  • جلوگیری از خطاهایی که موجب پالتی شدن سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو میشوند .
  • صرفه جویی در زمان
  • تولید محتوای بدون نیاز به ویرایش
  • کاهش هزینه ها نسبت به استخدام تولید کننده حضوری محتوا

سخن پایانی

این نکته که دنیای امروزی در حال رفتن هر چه بیشتر به سمت اینترنتی شدن کسب و کار ها است ، این روزها بر کسی پوشیده نیست . بنابراین شما میتوانید با گسترش دادن کسب و کار خود از طریق تولید محتوا در فضای مجازی ، فروش خود را ۲۰۰ برابر کنید . ما نیز در مبنا محتوا تا انتهای این راه و نتیجه بخشی کامل در کنارتان خواهیم بود ، پس از همین حالا بالا بردن فروش خود را با یک مشاوره عالی آغاز کنید .

 

7 پاسخ
  1. حسینی
    حسینی گفته:

    سلام جناب خیری عزیز
    اقا واقعا ممنون ازتون کلماتی که بهم مشاوره دادید رو انتخاب کردم و روشون کار کردم خیلی هاش رو اومدم صفحه اول گوگل خواستم تشکر کنم ازتون ممنون از شما .

    پاسخ
  2. amin
    amin گفته:

    سلام من چطور میتونم تلفنی مشاوره محتوا ازتون بگیرم ؟
    میشه لطفا یه شماره تماس ارسال بفرمایید .

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله با این شماره در واتس اپ یا تلگرام هم میتونید پیام بدید .
      ۰۹۳۸۸۳۷۰۵۸۷

      پاسخ
  3. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام خسته نباشید . از بین این همه شبکه اجتماعی بهترین شبکه برند سازی کدوم هست ؟!۱
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام دوست عزیز
      برای برند سازی باید در همه شبکه های اجتماعی به طور مستمر و حرفه ای فعالیت داشته باشید و نمیشه فقط شبکه خاصی رو برای برند سازی انتخاب کرد و صرفا در همون فعالیت کرد ولی از بین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام در ایران بیشترین تاثیر و بازدهی رو داره.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *