افزایش لایک اینستاگرام

سلام دوست من ; امیدوارم که حالت عالی تر از همیشه باشه . در این مقاله از تبلیغات در اینستاگرام قصد داریم ۷ روش تضمینی برای افزایش لایک اینستاگرام  رو بهت معرفی کنیم .

بالا بردن لایک های اینستاگرام یکی از موضوعاتی هست که امکان نداره یک پیج کاری توی اینستاگرام داشته باشی و دنبال راه حل برای اون نگشته باشی .

بسیار خوب دیگه بیشتر از این منتظرت نمیزارم و وقت رو تلف نمی کنم و مستقیم سراغ اصل مطلب میرم .

فهرست این مطلب

۷ راه حل تضمین شده برای افزایش لایک های اینستاگرام

۱- بهینه سازی :

مطمئن شو پستی که منتشر می کنی در بهترین حالت ممکن هست . سه راه اصلی برای بهینه سازی پست وجود داره :

۱- استفاده از هشتگ های مناسب :

در مقاله تولید محتوا در اینستاگرام به طور کامل در مورد هشتگ گذاری صحبت کردیم . توصیه می کنم اگر در هنوز این مقاله رو نخوندی از دستش ندی ، چون هشتگ گذاری کسب و کارت رو زیر و رو می کنه .

۲- استفاده از تگ لوکیشن :

استفاده از تگ لوکیشن باعث میشه که مخاطبین بیشتری به پستی که منتشر می کنی دسترسی پیدا کنن و این به نوبه خودش باعث افزایش لایک اینستاگرام میشه .

برای وارد کردن لوکیشن در اینستاگرام ، بعد از آماده کردن پست و نوشتن کپشن و هشتگ گذاری ، روی قسمت add location یا افزودن مکان ( در اینستاگرام فارسی ) کلیک می کنیم و بعد از روشن کردن GPS دستگاه ، مکان خودمون رو مشخص می کنیم .

۳- منشن کردن پیج های مرتبط :

در هر حوزه ای که فعالیت داری این ۲ تا کار رو انجام بده :

  1. هشتگ مناسب رو سرچ کن و افراد و برند هایی که با موضوع پستت مرتبط هستن رو پیدا کن
  2. اونا رو روی پستت یا در کپشن منشن کن

با این کار اون ها پست تو رو میبینن ، لایک میکنن و تعامل بیشتری بینتون برقرار میشه که به نوبه خودش مفیده .

cta

cta

۲- Call to action در کپشن :

کال تو اکشن یا همون دعوت به اقدام یکی از معروف ترین روش های بالا بردن نرخ تعامل هست که بسیاری از برند های بزرگ ازش استفاده میکنن . بعضی ها میگن که اگر مخاطب بخواد لایک کنه و کامنت بزاره ما کال تو اکشن قرار بدیم یا نه کار خودش رو می کنه !!!

در جواب باید بگم که گاهی اوقات مخاطب ما نمی دونه باید چکار کنه و در واقع سر در گم هست ; در این شرایط کال تو اکشن به اون کمک می کنه تا از سر در گمی نجات پیدا کنه و کاری که ازش خواستی رو انجام بده .

چند مثال از call to action :

  1. اگر با حرفم موافقی یا از این پست خوشت اومد لایک کن
  2. احساست رو با یک ایموجی نشون بده
  3. نظرت رو با ما به اشتراک بگذار
جواب دادن به کامنت ها

جواب دادن به کامنت ها

۳- جواب دادن به کامنت ها مخصوصا در ۳۰ دقیقه اول :

همون طور که در مقالات دیگه هم گفتم باید سعی کنی به کامنت ها یا حداقل بیشتر اون ها جواب بدی .

اما یادت باشه که ۳۰ دقیقه اول بعد از انتشار پست اهمیت ویژه ای داره . چرا ؟!

چون که اگر در نیم ساعت اول ۱۰ تا کامنت برات گذاشته میشه و تو به همشون جواب بدی میشه ۲۰ تا و این از نظر الگوریتم های اینستاگرام یعنی این پست نرخ تعامل بالایی داره .

همین موضوع باعث میشه الگوریتم های اینستاگرام پست شما رو به عنوان یک پست پر طرفدار و با نرخ تعامل بالا بشناسه و اون رو به تعداد کاربران بیشتری نشون بده و وارد اکسپلور کنه که این موضوع به نوبه خودش باعث افزایش لایک اینستاگرام شما میشه .

۴- ارسال به موقع پست :

زمان مناسب برای ارسال پست ها از مهم خیلی فرا تره . این که در زمانی پست رو انتشار بدی که بیشترین تعداد آنلاینی رو داشته باشی یک موضوع خیلی حیاتی هست .

برای این که بفهمی چه زمانی بیشترین آنلاینی رو در پیجت داری وارد تنظیمات بیزینس اکانتت میشی ، گزینه INLIGHTS رو انتخاب میکنی ، در منوی AUDIENCE می تونی ساعتی که بیشترین آنلاینی رو در پیجت داری مشخص کنی .

۵- استوری کردن پست بعد از نیم ساعت :

آمار ها نشون میده که بازدید استوری از پست خیلی بیشتر هست . پس این می تونه یک امتیاز برای ما باشه تا پستمون رو از طریق استوری بیشتر در معرض دید قرار بدیم .

کاری که باید بکنی این هست که حدود ۳۰ دقیقه بعد از انتشار پست با استفاده از گزینه add story ، پستت رو روی استوری هم قرار بدی تا از این طریق افرادی که پستت رو ندیدن هم اون رو ببینن و از این طریق لایک هات باز هم افزایش پیدا می کنه .

سعی کن در استوری کردن پست هات اکثر اوقات از گیف های جذاب استفاده کنی .

برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه

۶- برگزاری مسابقه در پیج :

یکی از راه های خلاقانه که خیلی از افراد از این طریق فالور و لایک و کامنت جذب می کنن برگزاری مسابقات اینستاگرامی هست .

به این صورت که در ازای کاری که از فالوور هات میخوای یک خدمت یا محصول رو بهشون ارائه می کنی .

به عنوان مثال :

  • این پست رو اد استوری کنید و ما رو زیر استوری تگ کنید . به قید قرعه به ۳ نفر هدیه داده میشه .
  • ۱۰ نفر از کسانی که بیشترین تگ یا کامنت رو زیر این پست داشته باشن برنده جایزه میشن .

این جایزه می تونه یک بخشی از محصولات شما ، مشاوره در حوزه کاری شما ( به عنوان مثال ما خدمات مشاوره محتوا رو به صورت رایگان ارائه می کنیم ) و یا هر چیز ارزشمند دیگه ای باشه .

قطعا در مقابل افزایش لایک اینستاگرام و جذب فالور ارزش داره که کمی هزینه کنی .

۷- تحلیل کردن پست پس از ۲۴ ساعت :

این مورد آخر از همه مواردی که گفتیم مهم تر هست . تحلیل کردن پست یکی از کار هایی هست که از نون شب واجب تره .

۲۴ ساعت بعد از انتشار پست ، وقت اینه که تحلیل کنی و ببینی کدوم پستت بهتر عمل کرده ؟

معیار بهتر عمل کردن پست در چند مورد خلاصه میشه :

  1. چقدر لایک و کامنت گرفته ؟
  2. چقدر از اکسپلور ویو گرفته ؟
  3. چقدر اشتراک گذاری ( share ) شده ؟
  4. چقدر ذخیره شده ؟
  5. چقدر ایمپرشن بیشتری گرفته ؟

حالا وقتی که فهمیدی کدوم پست بهتر عمل کرده باید ببینی علتش چیه ؟

  • آیا زمان انتشار مناسب تر بوده ؟
  • آیا کاور بهتری داشته ؟
  • آیا در تدوین اون پست خلاقیت بیشتری به خرج داده شده ؟
  • آیا محتوای ارزشمند تری قرار داده شده ؟
  • و …

وقتی علت یا علت های بهتر عمل کردن پستت رو فهمیدی باید سعی کنی دفعه های بعد هم همون کار رو تکرار کنی تا باز هم بازدهی بهتری بگیری .

صحبت پایانی

فقط کافیه یک ماه بر اساس این ۷ موردی که گفته شد عمل کنید تا خودتون تاثیرش رو روی افزایش لایک اینستاگرام ببینید و فراموش نکنید تولید محتوای متنی رو هم در دستور کارتون قرار بدین و صرفا به عکس و ویدیو اکتفا نکنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *