سلام دوست من ; امیدوارم که حالت عالی تر از همیشه باشه . در این مقاله از تبلیغات در اینستاگرام قصد داریم ۷ روش تضمینی برای افزایش لایک اینستاگرام رو بهت معرفی کنیم .
بالا بردن لایک های اینستاگرام یکی از موضوعاتی هست که امکان نداره یک پیج کاری توی اینستاگرام داشته باشی و دنبال راه حل برای اون نگشته باشی .
بسیار خوب دیگه بیشتر از این منتظرت نمیزارم و وقت رو تلف نمی کنم و مستقیم سراغ اصل مطلب میرم .
فهرست این مطلب
۷ راه حل تضمین شده برای افزایش لایک های اینستاگرام
۱- بهینه سازی :
مطمئن شو پستی که منتشر می کنی در بهترین حالت ممکن هست . سه راه اصلی برای بهینه سازی پست وجود داره :
۱- استفاده از هشتگ های مناسب :
در مقاله تولید محتوا در اینستاگرام به طور کامل در مورد هشتگ گذاری صحبت کردیم . توصیه می کنم اگر در هنوز این مقاله رو نخوندی از دستش ندی ، چون هشتگ گذاری کسب و کارت رو زیر و رو می کنه .
۲- استفاده از تگ لوکیشن :
استفاده از تگ لوکیشن باعث میشه که مخاطبین بیشتری به پستی که منتشر می کنی دسترسی پیدا کنن و این به نوبه خودش باعث افزایش لایک اینستاگرام میشه .
برای وارد کردن لوکیشن در اینستاگرام ، بعد از آماده کردن پست و نوشتن کپشن و هشتگ گذاری ، روی قسمت add location یا افزودن مکان ( در اینستاگرام فارسی ) کلیک می کنیم و بعد از روشن کردن GPS دستگاه ، مکان خودمون رو مشخص می کنیم .
۳- منشن کردن پیج های مرتبط :
در هر حوزه ای که فعالیت داری این ۲ تا کار رو انجام بده :
- هشتگ مناسب رو سرچ کن و افراد و برند هایی که با موضوع پستت مرتبط هستن رو پیدا کن
- اونا رو روی پستت یا در کپشن منشن کن
با این کار اون ها پست تو رو میبینن ، لایک میکنن و تعامل بیشتری بینتون برقرار میشه که به نوبه خودش مفیده .
۲- Call to action در کپشن :
کال تو اکشن یا همون دعوت به اقدام یکی از معروف ترین روش های بالا بردن نرخ تعامل هست که بسیاری از برند های بزرگ ازش استفاده میکنن . بعضی ها میگن که اگر مخاطب بخواد لایک کنه و کامنت بزاره ما کال تو اکشن قرار بدیم یا نه کار خودش رو می کنه !!!
در جواب باید بگم که گاهی اوقات مخاطب ما نمی دونه باید چکار کنه و در واقع سر در گم هست ; در این شرایط کال تو اکشن به اون کمک می کنه تا از سر در گمی نجات پیدا کنه و کاری که ازش خواستی رو انجام بده .
چند مثال از call to action :
- اگر با حرفم موافقی یا از این پست خوشت اومد لایک کن
- احساست رو با یک ایموجی نشون بده
- نظرت رو با ما به اشتراک بگذار
۳- جواب دادن به کامنت ها مخصوصا در ۳۰ دقیقه اول :
همون طور که در مقالات دیگه هم گفتم باید سعی کنی به کامنت ها یا حداقل بیشتر اون ها جواب بدی .
اما یادت باشه که ۳۰ دقیقه اول بعد از انتشار پست اهمیت ویژه ای داره . چرا ؟!
چون که اگر در نیم ساعت اول ۱۰ تا کامنت برات گذاشته میشه و تو به همشون جواب بدی میشه ۲۰ تا و این از نظر الگوریتم های اینستاگرام یعنی این پست نرخ تعامل بالایی داره .
همین موضوع باعث میشه الگوریتم های اینستاگرام پست شما رو به عنوان یک پست پر طرفدار و با نرخ تعامل بالا بشناسه و اون رو به تعداد کاربران بیشتری نشون بده و وارد اکسپلور کنه که این موضوع به نوبه خودش باعث افزایش لایک اینستاگرام شما میشه .
۴- ارسال به موقع پست :
زمان مناسب برای ارسال پست ها از مهم خیلی فرا تره . این که در زمانی پست رو انتشار بدی که بیشترین تعداد آنلاینی رو داشته باشی یک موضوع خیلی حیاتی هست .
برای این که بفهمی چه زمانی بیشترین آنلاینی رو در پیجت داری وارد تنظیمات بیزینس اکانتت میشی ، گزینه INLIGHTS رو انتخاب میکنی ، در منوی AUDIENCE می تونی ساعتی که بیشترین آنلاینی رو در پیجت داری مشخص کنی .
۵- استوری کردن پست بعد از نیم ساعت :
آمار ها نشون میده که بازدید استوری از پست خیلی بیشتر هست . پس این می تونه یک امتیاز برای ما باشه تا پستمون رو از طریق استوری بیشتر در معرض دید قرار بدیم .
کاری که باید بکنی این هست که حدود ۳۰ دقیقه بعد از انتشار پست با استفاده از گزینه add story ، پستت رو روی استوری هم قرار بدی تا از این طریق افرادی که پستت رو ندیدن هم اون رو ببینن و از این طریق لایک هات باز هم افزایش پیدا می کنه .
سعی کن در استوری کردن پست هات اکثر اوقات از گیف های جذاب استفاده کنی .
۶- برگزاری مسابقه در پیج :
یکی از راه های خلاقانه که خیلی از افراد از این طریق فالور و لایک و کامنت جذب می کنن برگزاری مسابقات اینستاگرامی هست .
به این صورت که در ازای کاری که از فالوور هات میخوای یک خدمت یا محصول رو بهشون ارائه می کنی .
به عنوان مثال :
- این پست رو اد استوری کنید و ما رو زیر استوری تگ کنید . به قید قرعه به ۳ نفر هدیه داده میشه .
- ۱۰ نفر از کسانی که بیشترین تگ یا کامنت رو زیر این پست داشته باشن برنده جایزه میشن .
این جایزه می تونه یک بخشی از محصولات شما ، مشاوره در حوزه کاری شما ( به عنوان مثال ما خدمات مشاوره محتوا رو به صورت رایگان ارائه می کنیم ) و یا هر چیز ارزشمند دیگه ای باشه .
قطعا در مقابل افزایش لایک اینستاگرام و جذب فالور ارزش داره که کمی هزینه کنی .
۷- تحلیل کردن پست پس از ۲۴ ساعت :
این مورد آخر از همه مواردی که گفتیم مهم تر هست . تحلیل کردن پست یکی از کار هایی هست که از نون شب واجب تره .
۲۴ ساعت بعد از انتشار پست ، وقت اینه که تحلیل کنی و ببینی کدوم پستت بهتر عمل کرده ؟
معیار بهتر عمل کردن پست در چند مورد خلاصه میشه :
- چقدر لایک و کامنت گرفته ؟
- چقدر از اکسپلور ویو گرفته ؟
- چقدر اشتراک گذاری ( share ) شده ؟
- چقدر ذخیره شده ؟
- چقدر ایمپرشن بیشتری گرفته ؟
حالا وقتی که فهمیدی کدوم پست بهتر عمل کرده باید ببینی علتش چیه ؟
- آیا زمان انتشار مناسب تر بوده ؟
- آیا کاور بهتری داشته ؟
- آیا در تدوین اون پست خلاقیت بیشتری به خرج داده شده ؟
- آیا محتوای ارزشمند تری قرار داده شده ؟
- و …
وقتی علت یا علت های بهتر عمل کردن پستت رو فهمیدی باید سعی کنی دفعه های بعد هم همون کار رو تکرار کنی تا باز هم بازدهی بهتری بگیری .
صحبت پایانی
فقط کافیه یک ماه بر اساس این ۷ موردی که گفته شد عمل کنید تا خودتون تاثیرش رو روی افزایش لایک اینستاگرام ببینید و فراموش نکنید تولید محتوای متنی رو هم در دستور کارتون قرار بدین و صرفا به عکس و ویدیو اکتفا نکنید .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.