سلام دوست من ; امیدوارم که حالت عالی تر همیشه باشه . امروز در این مقاله از مبنا محتوا قصد داریم در مورد مدیریت پیج اینستاگرام صحبت کنیم .

به طور کلی مدیریت پیج اینستاگرام شامل چند بخش اصلی میشه :

  1. تولید محتوا
  2. انتشار محتوا
  3. تلاش برای افزایش نرخ تعامل
  4. تعامل مستقیم با مخاطبین

در مورد هر کدوم از این ۴ مورد قراره مفصل با هم حرف بزنیم پس یکم صبر و حوصله به خرج بده تا بتونی مدیر پیج اینستاگرام خودت بشی .

فهرست این مطلب

ارکان اصلی مدیریت پیج اینستاگرام

 

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام

۱- تولید محتوا :

در هر حوزه ای که فعالیت می کنی اصلا مهم نیست ; در هر حالت محتوایی که منتشر می کنی حرف اول رو می زنه . اگر نتونی محتوای خوبی تولید کنی ، هر چقدر هم هزینه تبلیغات کنی بازدهی چندانی نصیبت نمی شه ، پس محتوا رو جدی بگیر ! 

در مورد تولید محتوا به طور مفصل و کامل می تونی در مقاله تولید محتوا در اینستاگرام اطلاعات کسب کنی ; توصیه می کنم بهش سر بزنی .

محتوایی که می تونی در اینستاگرام منتشر کنی به عکس و ویدیو محدود میشه ; اما اگر بخوای پادکست و یا محتوای متنی خودت رو در اینستاگرام منتشر کنی می شه تا حدودی اینستاگرام رو دور زد .

برای انتشار پادکست در اینستاگرام کافیه محتوای صوتی خودت رو روی یک تصویر ثابت که ازش فیلم گرفته شده یا یک ویدیو اسلایدی قرار بدی و اون رو منتشر کنی .

برای انتشار محتوای متنی هم دو راه داری :

  1. متن رو در قالب عکس نوشته انتشار بدی .
  2. متن رو در کپشن پست خودت قرار بدی .

پس متوجه شدیم که هر ۴ فرمت تولید محتوا در فضای مجازی در اینستاگرام به نوعی قابل انتشار هست . اما همیشه یادتون باشه از بین فرمت های مختلف ، ویدیو ها دارای بیشترین نرخ تعامل و تاثیر گذاری روی مخاطب هستن و علاوه بر این شانس وایرال شدن بیشتری رو هم به برند میدن .

۲- زمان انتشار محتوا :

هر وقت اسمی از واژه مدیریت میاد خود به خود در ذهن ما کلمه « زمان » هم تداعی میشه . یکی از مهم ترین اصول مدیریت منظم و به موقع کار کردن هست .

همون طور که گفتم تولید محتوا در کنار ارکان دیگه مدیریت پیج اینستاگرام باعث میشه یک بازدهی عالی بگیریم ; در مورد زمان انتشار محتوا ۲ نکته خیلی مهم هست که باید بدونی :

۱- انتشار در ساعت هایی که تعداد آنلاینی به اوح می رسه :

این که در چه ساعاتی پست بزاری تا حد زیادی به این بستگی داره که مخاطبینت چه کسانی هستن . مثلا اگر گروه مخاطبین هدفت دانش آموزان باشن ، انتشار پست در ساعت ۷ تا ۹ صبح بازدهی چندانی نخواهد داشت چون اکثر دانش آموز ها در اون زمان سر کلاس هستند ; در حالی که اگر مخاطبین هدف تو قشر کارمند باشن از انتشار پست در این بازده زمانی بازدهی نسبتا خوبی خواهی گرفت .

اما با همه این تفاسیر میشه یک آمار کلی برای شلوغ ترین ساعات اینستاگرام ارائه کرد :

  • بازه زمانی ۱۰ – ۷ صبح
  • ۷ – ۵ عصر
  • ۹ شب تا ۱ بامداد

۲- انتشار پست در یک زمان مشخص :

باید ساعت مشخصی رو برای انتشار پست در اینستاگرام در نظر بگیری . به عنوان مثال اگر تصمیم گرفتی هر دو روز یک بار بین ساعت ۵ تا ۷ پست منتشر کنی تحت هیچ شرایطی انتشار پست رو به ساعت ۷ و نیم موکول نکن . این نظم باعث میشه که الگوریتم های اینستاگرام پیجت رو به عنوان یک پیج اکتیو و منظم بشناسن و اون رو به تعداد افراد بیشتری نشون بدن .

افزایش نرخ تعامل

افزایش نرخ تعامل

۳- تلاش برای افزایش نرخ تعامل به صورت واقعی :

قطعا هر شخصی که تصمیم به مدیریت پیج اینستاگرام می گیره به  بالا بردن نرخ تعامل خیلی اهمیت میده . نرخ تعامل به مجموع لایک ، کامنت و ویو یک پیج گفته میشه .

نرخ تعامل یک پیج مشخص می کنه که کاربران چقدر به اون علاقه دارن و چقدر پیگیرش هستن . هر چقدر نرخ تعامل بالاتر باشه الگوریتم های اینستاگرام توجه بیشتری به اون می کنن . برای همین هم اصولا رشد تعداد فالور های پیج از ۵۰  هزار نفر به بالا خیلی راحت تر میشه .

برای افزایش نرخ تعامل پیج راه های زیادی وجود داره که دو مورد از مهم ترین اون ها رو بررسی می کنیم :

۱- هشتگ گذاری اصولی و درست در کپشن و بایو :

بار ها برای شخص من پیش اومده که دنبال چند تا پیج خوب در حوزه های مختلف مثلا پوشاک می گشتم ; در چنین مواقعی به قسمت سرچ اینستاگرام مراجعه کردم و #پوشاک یا #تیشرت رو سرچ کردم و حدود ۵۰ پست اول رو چک کردم و حدود ۲ یا ۳ تا از اون ها که محتوای جالب ، عکاسی حرفه ای و کیفیت خوبی رو داشتن فالو کردم و بقیه پست های اون پیج رو هم لایک کردم و زیر بعضی هاشون هم کامنت گذاشتم .

خب قطعا فقط من نیستم که وقتی دنبال کالا یا خدمات خاصی می گردم هشتگ های اون رو سرچ می کنم .

تو به عنوان یک مدیر با گذاشتن هشتگ های خوب زیر پست هات می تونی نرخ تعامل پیج رو حداقل ۲۰ % افزایش بدی .

هشتگ گذاری

هشتگ گذاری

چه هشتگ هایی بزاریم ؟

به طور کلی باید از دو نوع هشتگ استفاده کنی :

  1. هشتگ اختصاصی : مثلا ترکیب عنوان کسب و کارت با اسم برند ; به عنوان مثال هشتگ اینستاگرامی ما که هست #مبنا_محتوا .
  2. هشتگ عمومی : هشتگ عمومی یعنی هشتگ هایی که بین همه پیج ها در اون حوزه رایج هستن . به عنوان مثال اگر در حوزه فروش قطعات خودرو فعالیت می کنی #قطعات_خودرو یا #قطعات_ماشین می تونه خیلی عام و کار راه انداز باشه .

۲- لایک و کامنت گذاشتن زیر پست های دیگران :

مخاطبین هدفت رو پیدا کن ، برو و زیر پستاشون کامنت بزار یا لایکشون کن . این کار باعث میشه که برای اونا پر رنگ تر بشی و در نتیجه اونا هم به پیجت سر بزنن و هم لایکت و کامنت بزارن .

همچنین می تونی زیر پیج رقیبات کامنت بزاری و بقیه رو به پیج خودت دعوت کنی .

۴- تعامل مستقیم با مخاطبین :

یکی از مهم ترین اصول  مدیریت پیج اینستاگرام داشتن تعامل مستقیم با مخاطبین هدفت هست . این خیلی مهمه که از تایم روزانه ای که پای کار میزاری بخشی رو به جواب دادن به کامنت و دایرکت فالوور هات اختصاص بدی .

نباید این طور فکر کنی که اگر دایرکت یا کامنت جواب ندی سرت شلوغ تر و  کارت حرفه ای تر به نظرت میاد .

انتقاد مخاطبین چه خوب چه بد ، سازنده است . سوالات رو که حتما باید جواب بدی چه توی کامنت و چه توی دایرکت .

اگر وقت کافی برای جواب دادن همه کامنت ها و دایرکت ها نداری و در عین حل می خوای مخاطبینت رو از دست ندی دو راه پیش رو داری :

  1. هر چند روز وقت یک بار از آپشن ask me a question در اینستاگرام استفاده کن و در کادر پرسش و پاسخ به سوالات همه مخاطبینت پاسخ بده .
  2. یک لیست از افرادی که بیشترین نرخ تعامل رو در پیجت دارن تهیه کن و اون ها رو در اولویت قرار بده .

کلام آخر

خلاصه مطلب که هر چقدر شما بیشتر به نیاز مخاطب اهمیت بدی ، نرخ تعامل پیجت قطعا افزایش پیدا می کنه . به دنبال اون الگوریتم های اینستاگرام پیج شما رو به عنوان یک پیج کارآمد ، فعال و با نرخ تعامل بالا شناسایی می کنن و اون رو به تعداد افراد بیشتری نشون می دهند که همین موضوع به نوبه خودش می تونه باعث پیشرفت شما بشه .

2 پاسخ
  1. سعیدی
    سعیدی گفته:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم شما مدیریت پیج اینستاگرام هم انجام میدید ؟ من نیاز به یک ادمین پیج اینستاگرام نیاز دارم که بتونه پست و ویدیو تولید کنه مرتبط با بیزینسم . ؟

    پاسخ
    • مدیر کل
      مدیر کل گفته:

      سلام وقت بخیر بله دوست عزیز مدیریت پیج اینستاگرام هم داریم , میتوانید از طریق پشتیبانی با ما در ارتباط باشید .

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *