هزینه طراحی پست در اینستاگرام

سلام دوست من ; در این مقاله از مبنا محتوا قصد دارم در مورد انواع پست در اینستاگرام و هزینه طراحی پست اینستاگرام برایت بگویم .

می توان گفت که اینستاگرام پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران و بهترین فضا برای بازاریابی و فروش محصولات است ; اما در هر فضایی که بستر مناسبی برای کسب درآمد فراهم باشد رقابت هم شدید است .

در فضای اینستاگرام هم فقط کسانی می توانند موفق باشند و کسب در آمد کنند که بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند . پیشی گرفتن از رقبا در اینستاگرام مثل همیشه فقط یک ابزار دارد ; محتوا ، محتوا و باز هم محتوا !

در صورتی که بتوانید در تولید یک محتوای کاربردی و کاربر پسند از رقبای خود بهتر عمل کنید قطعا فروش بهتری را تجربه خواهید کرد .

آیا طراحی پست در اینستاگرام ارزش هزینه کردن دارد ؟

طراحی پست اینستاگرام

فهرست این مطلب

آیا تولید محتوا در اینستاگرام ارزش سرمایه گذاری دارد ؟

اگر حتی کمی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید ، می دانید که اگر به عنوان مثال برای یک پیج اینستاگرام تبلیغ بروید در حالی که محتوای خوبی ندارید ، نه تنها هزینه شما برای تبلیغات به هدر خواهد رفت ، بلکه تبلیغات به نوعی باث تخریب پرسونای برند شما خواهد شد . اما علت چیست ؟

برای درک بهتر برایتان دو حالت را به تصویر می کشم .

حالت اول :

تصور کنید کاربر تیزر تبلیغاتی شما را در یک پیج معتبر مشاهده می کند و به دنبال آن از پیج شما دیدن می کند ; قطعا انتظار دارد طبق حرف هایی که در تیزر تبلیغاتی به او گفته اید محتوای خوبی را مشاهده کند اما …

این جای داستان است که امید او نا امید شده است و نه تنها از شما خرید نمی کند بلکه اگر اطرافیانش هم بخواهند از شما خرید کنند با شنیدن حرف های او پشیمان خواهند شد و به مرور زمان با تبلیغات بیشتر برند شما نیز بیشتر تخریب خواهد شد .

حالت دوم :

حالا تصور کنید کاربر با دیدن یک تبلیغ به پیج شما سر برند و با همان محتوای با کیفیتی که به او در تیزر تبلیغاتی وعده داده بودید مواجه شود . در چنین حالتی نه تنها می توانید اعتماد او را جلب کنید ، بلکه اگر کار خود را بلد باشید می توانید او را تشویق کنید تا برند شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد .

دو حالت فوق که در موردش صحبت کردیم فقط بر اساس حرف نیست ! این نتیجه ای است که با آزمون و خطای افراد زیادی طی مدت زیاد به دست آمده است .

در واقع اگر بخواهم حرفم را در یک جمله خلاصه کنم : « انتظار پیشرفت بدون تولید محتوای خوب ، مصداق این است که از چرتکه انتظار محاسبه لگاریتم داشته باشیم » .

با همه این تفاسیر هنوز هم فکر می کنید هزینه کردن برای تولید محتوای بهینه ارزش ندارد ؟!

چطور تولید محتوا کنیم ؟

چطور تولید محتوا کنیم ؟

چطور محتوا تولید کنم ؟🧐

برای طراحی پست و استوری برای اینستاگرام دو راه پیش رو دارید :

  1. اگر خودتان در تولید محتوای گرافیکی مانند کاور پست ، موشن گرافیک و … و همچنین تبلیغ نویسی محتوا تخصص دارید می توانید خودتان دست به تولید محتوا بزنید .
  2. اگر در حوزه تولید محتوا تخصصی ندارید ، می توانید کار خود را افراد متخصص در تولید محتوا و تبلیغ نویسی واگذار کنید .

مبنا محتوا با مدت ها سابقهء کار با برند های مختلف می تواند با تولید محتوای بهینه و تبلیغ نویسی شده مسیر موفقیت را برای شما هموار کند .

در صورتی که قصد دارید خودتان دست به تولید محتوا برای پیج اینستاگرام خود بزنید به جند نکته توجه کنید :

  • کاور های واضح و جذاب طراحی کنید :

کاور اولین چیزی است که مخاطب آن را به چشم می بیند و در صورت جذابیت کافی کاور مخاطب روی پست کلیک خواهد کرد و این یعنی اولین قدم را برای موفقیت و فروش برداشته اید. سعی کنید از یک فونت واضح و ضخیم برای نوشتن روی کاور استفاده کنید. نوشته روی کاور ها باید به قدری واضح باشد که کاربرد هنگام اسکرول کردن و از همان فاصله بتواند متوجه شود که هر پست پیج شما درباره چه چیزی توضیح می دهد. در ضمن دقت کنید که در کاور ها حتما از رنگ های جذاب و گرم مانند قرمز، نارنجی، لیمویی و امثال آن ها استفاده کنید.

  • برای پست ها یک تم خاص داشته باشید :

شاید در بعضی از پیج ها دیده باشید که وقتی نمای کلی پیج آن ها را می بینید با ترکیب یک یا چند رنگ خاص مواجه می شوید. به عنوان مثال کرم – نارنجی یا آبی و خاکستری می تواند یک تم جالب باشد. نمای کلی پیج علاوه بر وضوح باید دارای جذابیت ظاهری نیز باشد.

 

انواع محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام صرفا فضایی برای اشتراک گذاری محتوای بصری یعنی عکس و ویدیو می باشد . ویدیو ها از نظر زمان بندی و نوع انتقال مطلب به دو دسته تقسیم می شوند :

۱- عکس ها :

عکس ها در اینستاگرام بیشتر برای انتقال مطالب کوتاه ، به صورت اسلایدی و یا ساخت کاور برای ویدیو استفاده می شوند .

۲- ویدیو ها :

ویدیو ها نقش اصلی را در اینستاگرام مارکتینگ و تبلیغات در اینستاگرام ایفا می کنند . می دانید که ویدیو ها چندین برابر سایر انواع محتوا می توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند و در برند سازی موثر باشند .

همان طور که گفتیم ویدیو ها از نظر زمان بندی و از نظر نحوه انتقال مطلب به دو دسته تقسیم می شوند .

 

انواع ویدیو ها از نظر زمان بندی در اینستاگرام :

برای طراحی پست های اینستاگرامی باید نکاتی را بدانید . اینستاگرام برای جلوگیری از خسته شدن کابرانش ، برای ویدیو های بالای ۶۰ ثانیه یک قانون در نظر گرفته است . اگر ویدیویی که آپلود می کنید بالای ۶۰ ثانیه باشد ناچار هستید آن را در یکی از حالت های زیر قرار دهید :

۱- ویدیو های اسلایدی : اینستاگرام ویدیو های بیشتر از ۶۰ ثانیه را به چند قسمت تقسیم می کند که به هر کدام یک اسلاید می گوییم . هر اسلاید ۶۰ ثانیه است ، این یعنی اگر یک ویدیوی ۱۲۰ ثانیه ای را آپلود کنیم اینستاگرام آن را به سه اسلاید ۶۰ ثانیه ای تقسیم خواهد کرد .

۲- ویدیو های IGTV : گزینه دومی که اینستاگرام برای اشتراک گذاری ویدیو های بالای ۶۰ ثانیه در اختیار کاربر قرار می دهد ، تبدیل ویدیو به پست IGTV به جای اسلاید است . در ویدیو های IGTV به جای قسمت بندی کردن ویدیو ، یک آیکون برای مشاهده کامل ویدیو در کنار آن قرار داده شده است که مخاطب با ضربه زدن روی آن می تواند ویدیو را به طور کامل ببیند .

انواع ویدیو از جهت نوع انتقال مضمون :

۱- موشن گرافی : یکی از محبوب ترین انواع ویدیو ها ، ویدیو موشن ها هستند ; یعنی شما به وسیه انیمیشن بتوانید مفهوم مد نظر خود را به کاربر منتقل کنید . از موشن گرافیک ها بیشتر در ساخت تیزر های تبلیغاتی استفاده می شود . شما هم می توانید برای طراحی پست تبلیغاتی در اینستاگرام خود از موشن گرافیک استفاده کنید .

۲- Face to Face : نوع دوم برای انتقال مطلب به صورت ویدیو این است که شخصی جلوی دوربین برود و در مورد چیزی که می خواهید ( آموزش یا معرفی محصول یا هر چیز دیگری ) به زبانی که می خواهید ( ترکی ، انگلیسی ، آلمانی و … ) توضیح دهد .

این روش از ویدیو مارکتینگ به دلیل ارتباط چشمی مستقیمی که با مخاطب بر قرار می کند می تواند روی او تاثیر شگفت انگیزی بگذارد . برای این کار می توانید در صورت داشتن تسلط و مهارت خودتان جلوی دوربین بروید ، یا اگر مهارت لازم را ندارید شخص دیگری را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد .

پست مهم تره یا استوری ؟

پست مهم تره یا استوری ؟

یک سوال مهم : پست مهم تره یا استوری ؟

افراد زیادی از ما می پرسند که استوری فقط ۲۴ ساعت روی پیج باقی می ماند ، پس چرا باید برای طراحی استوری اینستاگرام هزینه کنیم ؟

ما هم در جواب به آن ها می گوییم : آیا می دانی بازدید استوری دست کم ۲ برابر پست می باشد ؟

شاید برایتان عجیب باشد اما این موضوع واقعیت دارد . استوری اگر اهمیت بیشتری از پست نداشته باشد اهمیت کمتری هم ندارد . درست است که فقط ۲۴ ساعت رو پیج می ماند اما در همان زمان کم بازدیدی را جذب می کند که پست نمی تواند این مقدار بازدید را جذب کند .

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید و بتوانید با مخاطب یک ارتباط مستمر داشته باشید ، برای سفارش طراحی پست اینستاگرام ، به استوری هم اندازه پست اهمیت بدهید .

هزینه طراحی پست در اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد ؟

تعرفه قیمت طراحی پست در اینستاگرام به ۴ عامل کلی بستگی دارد :

۱- ویدیو یا عکس بودن :

قطعا قیمت ساخت یک موشن گرافیک با ساخت یک یا چند اسلاید برابر نیست . برای مشاهده هزینه تولید موشن گرافیک می توانید به ” صفحه موشن گرافیک ” مراجعه کنید .

۲- تعداد اسلاید :

اگر سفارش طراحی پست اسلایدی برای اینستاگرام را ثبت کرده اید ، هر چقد تعداد اسلاید ها افزایش پیدا کند هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت .

۳- شرکت سازنده :

جدا از تعداد اسلاید و فرمت محتوا ، هر شرکت محتوایی نرخ مخصوص به خود را دارد که بنا به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد . به یاد داشته باشید گران یا ارزان بودن چیزی صد در صد به معنای عالی بودن یا نبودن  آن نیست پس بر حسب قیمت تصمیم نگیرید و در درجه اول به فکر کیفیت محتوای تولید شده باشید .

بعد از سفارش طراحی پست اینستاگرام چه چیزی را دریافت خواهم کرد ؟

بعد از این که سفارش طراحی پست اینستاگرام شما به پایان رسید ، می توانید سفارش خود را در سه حالت از ما دریافت کنید :

۱- فایل jpg :

فایل عکس یا همان jpg فرمتی است که دیگر به صورت لایه ای قابل تغییر و ویرایش نیست . ما پس از انجام سفارش فایل jpg را با کیفیت بالا برای شما ارسال خواهیم کرد .

۲- فایل خام یا psd :

با توجه به این که اغلب پست های اینستاگرامی که به صورت عکس هستند و با نرم افزار فتوشاپ ایجاد می شوند ، شما با در اختیار داشتن فایل psd و باز کردن آن در نرم افزار فتوشاپ ، می توانید ویرایش های دل خواه خود را روی آن اعمال کنید و سپس با فرمت دل خواه خود آن را ذخیره کنید .

۳- فایل png :

فایل png فایل قابل ویرایش با نرم افزار های ویرایش عکس می باشد . با در اختیار داشتن آن شما می توانید ویرایش های دل خواه خود را به صورت محدود تر روی عکس اعمال کنید .

هزینه طراحی پست در اینستاگرام

هزینه طراحی پست در اینستاگرام

چرا مبنا محتوا ؟

این روز ها چندین شرکت در حال تولید محتوای تخصصی برای شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در فضای مجازی هستند . اما واقعا از بین این همه کدام سایت طراحی پست اینستاگرام را انتخاب کنیم ؟

از بین چندین انتخابی که دارید بهتر است به دنبال وبسایتی باشید که در کنار کیفیت ، قیمت مناسبی را ارائه می دهد .

ما در مبنا محتوا در تلاش هستیم برای بهبود شرایط درآمد و کسب و کارتان بهترین کیفیت را در کنار بهترین قیمت به شما عرضه کنیم . نیازی نیست کار خاصی انجام دهید ، فقط مقایسه کنید و بهترین را برگزینید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *