سلام دوست من ; در این مقاله از مبنا محتوا قصد داریم در مورد چگونگی تولید محتوای فروشگاهی صحبت کنیم .

گفتنی است که حدود نیمی از وبسایت ها فعال در حوزه وب ، فروشگاهی هستند .

فهرست این مطلب

منظور از وبسایت فروشگاهی چیست ؟

وبسایت فروشگاهی به وبسایتی گفته می شود که قصد فروش محصولات و یا خدمات خود از طریق اینترنت و تولید محتوای در فضای مجازی را دارد .

اساس کار وبسایت های فروشگاهی تولید محتوا می باشد . تولید محتوای فروشگاهی با انواع دیگر تولید محتوا تفاوت های اساسی دارد .

اکنون می خواهیم با هم بررسی کنیم که چطور می توانیم به بهترین نحو برای یک وبسایت ، وبلاگ ، یک پیج یا کانال فروشگاهی در شبکه های اجتماعی ، محتوا تولید کنیم که علاوه بر این که فر آیند برند سازی با تولید محتوا را به بهترین نحو پیش می برد ، بتواند رضایت مخاطب را جلب و او را به خرید ترغیب کند .

اما قبل از این کار لازم است بررسی کنیم که :

منظور از تولید محتوای فروشگاهی چیست ؟

محتوا از جهت مضمون انواع مختلفی دارد . محتوای خبری ، آموزشی ، محتوای معرفی محصولات ، رضایت مشتری و …

هر کدام از انواع محتوا می تواند در هر یک از فرمت های محتوا اعم از متنی ، ویدیویی ، تولید محتوای صوتی و یا گرافیکی تولید شود .

محتوای فروشگاهی ، به محتوایی گفته می شود که به منظور برند سازی ، فروش و جلب اعتماد مخاطب تدوین می شود .

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی در صورتی می تواند سود مند باشد که ترکیبی از چند نوع محتوا را چه از نظر فرمت و چه از نظر مضمون به کار بگیریم که در ادامه به بررسی کامل تک تک آن ها را خواهیم پرداخت .

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع محتوا به مقاله ” دسته بندی دقیق و کامل انواع محتوا از جهت فرمت و مضمون ” مراجعه کنید .

انواع فروشگاه اینترنتی

انواع فروشگاه اینترنتی

انواع فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی بر اساس نوع محصول به ۴ دسته کلی تقسیم می شوند :

۱- فروشگاه محصولات فیزیکی :

فروش محصولات فیزیکی به صورت آنلاین یکی از روش های در آمد پر سود و البته پر طرفدار است . فقط کافی است که در فضای وب ، شبکه های اجتماعی و یا هر پلتفرم دیگری نام کالای مورد نظر خود ( مثلا تیشرت مردانه ) را جستجو کنید تا با هزاران نتیجه مواجه شوید . بنا بر این در این رقابت سنگین فقط کسانی می توانند موفق شوند که بتوانند از طریق تولید محتوای فروشگاهی جذاب و ارزشمند ، با مخاطبین خود ارتباط بر قرار کنند .

۲- فروشگاه محصولات دانلودی :

با توسعه فضای وب ، نرم افزار ها و افزونه های مختلف ، فروش آن ها به یکی از پر سود ترین بیزینس ها بدل شد . منظور از محصولات دانلودی می تواند یک فایل pdf ، می تواند یک افزونه ، یک قالب وبسایت یا هر چیز دیگری باشد .

در فروشگاه محصولات دانلودی هیچ کالای فیزیکی رد و بدل نمی شود و همه چیز به صورت آنلاین می باشد .

۳- فروشگاه محصولات آموزشی :

تولید محتوای الکترونیکی و آموزشی از وقتی که اینترنت پیشرفته و فرا گیر شد وجود دارد و مردم به قدری از آن استقبال کردند که هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است . یکی از مزایای بزرگ آموزش های آنلاین این است که برای مدرس و دانش آموز محدودیت زمانی به وجود نمی آورد و همین موضوع باعث ارجحیت آموزش های آنلاین به کلاس های حضوری و استفاده از محصولات آموزشی آنلاین شده است .

۴- فروشگاه خدماتی :

عده از افراد به جای فروش کالا یا محصول آموزشی به شما خدمات ارائه می کنند . به عنوان مثال ما در مبنا محتوا به شما خدمات مختلفی مانند انجام طراحی موشن گرافیک ، پادکست ، محتوای متنی و … ارائه می کنیم .

5 استراتژی ناب برای تولید-محتوای-فروشگاهی-...4

5 استراتژی ناب برای تولید-محتوای-فروشگاهی

۵ استراتژی ناب برای تولید محتوای فروشگاهی 

در فروشگاه های سنتی ، فروشنده تا حدودی نقش بازاریاب را برای فروشگاه ایفا می کند و با صحبت کردن با مشتری با او تعامل بر قرار می کند که اگر در این کار درست عمل کرده باشد می تواند مشتری را به خریدار تبدیل کند ; اما در فروشگاه های اینترنتی شخصی به نام بازاریاب وجود ندارد و این محتوا است که نقش بازاریاب را برای فروشگاه اینترنتی شما بازی می کند .

محتوا است که با مخاطب ارتباط بر قرار می کند و او را به سمتی که می خواهد می کشاند . بنا بر این در صورتی که به درستی برای فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا کنید می کنید در عرصه رقابت پیروز شوید .

حالا با هم ۵ استراتژی تخصصی تولید محتوای فروشگاهی را بررسی می کنیم که شما را به در آمد های میلیاردی خواهد رساند ; پس با ما همراه باشید .

۱- تبلیغ نویسی در تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی :

بحث تبلیغ نویسی در تمام فضای اینترنت مطرح است . کپی رایتینگ یا همان تبلیغ نویسی یک هنر و تخصص است که با استفاده از جملات هدف مند ، مخاطب را به سمت برند می کشاند ، اعتماد او را جلب می کند و در نهایت فروش را به انجام می رساند .

یک نکته مهم :

محتوای تبلیغ نویسی شده شما باید یکی از فاکتور های زیر را داشته باشد :

  1. مخاطب را سرگرم کند .
  2. به او یک ارزش ارائه دهد .
  3. تغییری مثبت در زندگی او ایجاد کند .

یک محتوای تبلیغ نویسی شده که برای یک سایت فروشگاهی تدوین شده است ، باید بتواند در قالب طنز و یا منطق مخاطب را قانع کند که محصول می تواند یک تغییر مثبت در زندگی او به وجود آورد .

به عنوان مثال به شعار کمپانی اپل دقت کنید :

” Think diffrent “

این جمله که به معنای ” متفاوت فکر کن ” می باشد ، در یک جمله چند کلمه ای به مخاطب این حس را القا می کند که با خرید محصولات اپل به یک سلیقه خاص و متفاوت بدل می شود . البته اپل در عمل نیز متفاوت با سایر برند ها می باشد و تا حد زیادی با شعار خود مطابقت دارد و یکی از دلایل موفقیت این برند نیز همین بوده است .

همچنین در بحث تبلیغ نویسی می توانید از داستان سرایی نیز استفاده کنید . داستان سرایی در تولید محتوا می تواند در حین سرگرم کردن مخاطب در جلب اعتماد او نیز بسیار موثر باشد . اگر به دنبال یک مقاله جامع در مورد ” داستان سرایی در تولید محتوا ” هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم .

think diffrent

think diffrent

۲- تولید ویدیوی معرفی محصول :

تولید ویدیو برای معرفی محصولات و یا خدمات باید به یک جزء ثابت در تولید محتوای فروشگاهی تبدیل شود . ویدیو مارکتینگ این روز ها پر بازده ترین فرمت تولید محتوا است ; پس عاقلانه نیست اگر از آن برای پیشرفت خود استفاده نکنیم .

به عنوان مثال به این ویدیوی معرفی محصول از دیجی کالا توجه کنید . در این ویدیوی ۳۸ ثانیه ای علاوه بر این که مشخصات محصول شرح داده شده و کارایی آن معرفی شده است ، به نوعی برند سازی را نیز برای دیجی کالا راحت تر کرده است . بنا بر این اگر شما هم یک وبسایت فروشگاهی دارید تولید ویدیوی معرفی محصول از نان شب برایتان واجب تر است .

۳- تهیه راهنما برای استفاده از محصول :

وقتی شما به عنوان یک تولید کننده یا فروشنده محصول جدیدی را با کاربران خود به اشتراک می گذارید ، بدیهی است که اغلب آن ها  طرز استفاده درست از محصول شما را ندانند .

در چنین مواقعی تولید یک ویدیو یا یک مقاله همراه با عکس برای راهنمایی کاربران ، می تواند باعث جلب رضایت مشتری شود و نرخ تبدیل را تا حد زیادی بالا ببرد .

۴- اشتراک گذاری رضایت مشتریان قبلی :

تصور کنید می خواهید از یک سایت لباس فروشی خرید کنید . اگر فروشنده به شما بگوید که فلان لباس جنس و کیفیت عالی دارد بیشتر به او اعتماد می کنید یا اگر همین جمله را از زبان کسی که از آن لباس استفاده کرده است ؟

۹۰ % ما این تجربه را داریم که از طریق معرفی یکی از آشنایان یا دوستان اقدام به استفاده از محصولات و یا خدمات خاصی کرده ایم ; در این مواقع ما بر اساس تجربه دیگران اقدام به خرید می کنیم . شما نیز به عنوان یک فروشنده می توانید از این موضوع استفاده کنید و اعتماد مشتریان جدید خود را جلب کنید .

در هر فرمتی که می توانید رضایت مشتریان سابق خود را در معرض دید مشتریان جدید خود قرار دهید . می توانید از رضایت مشتریانتان یک ویدیوی کوتاه درست کنید و آن را در وبسایت خود آپلود کنید .

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

۵- ایمیل مارکتینگ بهترین گزینه است :

مرحله دوم پس از تولید محتوای فروشگاهی ، انتخاب یک روش موثر برای اشتراک گذاری آن است .

راه های زیادی برای اشتراک گذاری محتوا و معرفی محصولات شما وجود دارد . اما ایمیل مارکتینگ اگر به درستی و طبق اصول انجام شود می تواند بهترین گزینه باشد .

تا همین چند سال پیش وقتی صاحب یک فروشگاه اینترنتی قصد داشت محصول خود را تبلیغ کند اقدام به خرید یک بانک ایمیلی می کرد و ایمیل های انبوه را برای افراد ارسال می شد .

با روی آوردن تعداد زیادی از مدیران کسب و کار ها به این روش ، کم کم افراد از دریافت ایمیل های تبلیغاتی خسته شدند و بدون باز کردن ایمیل آن را حذف می کردند ; بنا بر این ، این سبک از ایمیل مارکتینگ دیگر این روز ها پاسخگوی نیاز مدیران نخواهد بود .

روش صحیح ایمیل مارکتینگ این است که شما با اختیار و خواست خود کاربر اطلاعات او را دریافت کنید ، سپس به مرور زمان و نه به طور انبوه ایمیل های خود را برای او ارسال کنید . ایمیل مارکتینگ به این شیوه می تواند یک تعامل مستمر با مخاطب ایجاد کند و این یعنی برند سازی !

برای دریافت اطلاعات مخاطب بهترین راه این است که یک ارزش رایگان به او هدیه کنید تا برای دریافت آن لازم باشد اطلاعات خود را وارد کند .

به عنوان مثال مقاله آموزش تند خوانی ، یا دیجیتال مارکتینگ در ۶۰ دقیقه و امثال این ها .

کلام آخر

با توجه به توسعه یک اینترنت و بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی این روز ها اهمیتی فرا تر از تصور پیدا کرده است . در این مقاله ۵ استراتژی بی نظیر و تست شده را به شما معرفی کردیم که در صورت توجه به آن می توانید فروش خود را منفجر کنید .

تولید محتوای فروشگاهی باید با توجه به اصول بازاریابی محتوا و با تسلط کامل بر مهارت تبلیغ نویسی و البته کمی دانش سئو تهیه و تدوین شود .

ما در مبنا محتوا با توجه به نوع محصولات و بازار کار شما ، بهترین محتوای سئو شده و تبلیغ نویسی شده را برایتان تدوین خواهیم کرد .

برای سفارش انواع محتوا می توانید از طریق فرم تماس با ما اقدام نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *